Ja, merino brukes vel ofte i ullundertøy, så det er nok veldig "kløfritt":-)
Ja, merino brukes vel ofte i ullundertøy, så det er nok veldig "kløfritt":-)
Jepp, that's the one!
Takk for raggsokk-forslag, damer.:-)
Jeg var ute etter vanlig damestr (ca 39) til meg selv og evt julegaver til et par venninner.
Det er flere fine damesokker på Epla, men nesten alle har farger og mønstre, og de fleste er litt tynne. Jeg tenker på klassiske, tjukke, ensfargede sokker (lys grå, evt offwhite) til innebruk (i stedet for tøfler).
Det er mulig at det ikke er marked for denne type sokker, men jeg var overrasket over at det var så vanskelig å finne på Epla (fant kun ett aktuelt par, men er usikker på om butikken er aktiv når varen ble lagt ut for over 2 år siden og butikken har 0 salg).
Det endte til slutt med sokkekjøp på Etsy, men kjøper gjerne på Epla senere.:-)
Svigerbestemor på 93 strikker tjukke raggsokker til oss hvert år, hun er super :-D
Jeg kjøpte meg ei billig lue her på epla engang, og angret som en hund da den klødde noe forferdelig. Neste gang handler jeg bare til de som opplyser om garnkvalitet (jeg gidder ikke sende mail og spørre).
gleder min søster har litt forskjellig av ullsokker
Jeg kommer snart til å lete etter ullsokker igjen på Epla. Til meg selv vil jeg har grå/svarte i str 39. Sterke og gode. Og så pleier jeg å se etter gode, men litt tynnere ullsokker til datteren min. Nå går det vel i størrelse 32 eller deromkring. Hun foretrekker lilla, rødt og rosa.
Jeg har en heklet pyntehals som jeg bruker utenpå vinterkåper istedenfor skjerf. Den er nok desverre i akryl, så den varmer lite. Kunne tenkt meg en i ull, strikket eller heklet. Må ha åpning slik at man ikke drar den over hodet, men fester med nål. ol.
Gode ullsokker er også noe jeg leter etter, både dame og herrestørrelse.
Line: Jeg har laget endel slike pyntehalser i den herligste, mykeste alpakkaull fra Sandnes Garn. Oppskriften har jeg laget selv og man vil kunne få både pulsvarnere, pannebånd/ørevarmere og matchende tilbehør til. Dessverre har jeg måtte stenge butikken inntil videre (skal opereres i morgen), men de vil bli lagt ut så snart jeg er "på beina" og tilbake i jobb. Forhåpentligvis er jeg i rute igjen om en 2-3 uker, men har stor forståelse for at det kan virke lenge til. Håper tiden går fooooort....:)
Uff- jeg leste ikke hele tråden før jeg skrev her. Trodde det var generelt - var ikke meningen å drive pr og tråkke i andres bed, men får ikke slettet. Beklager.....
Det går veldig fint, Marianne. Jeg har ikke sjangs til å strikke til alle! God bedring!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.