D-sign Lauw: Det er faktisk noe lignende jeg har tenkt til :) Her er min plan
D-sign Lauw: Det er faktisk noe lignende jeg har tenkt til :) Her er min plan
Enda et spørsmål...ang kvittering..
jeg har kjøpt en kvitteringsblokk, men burde jeg skrive ut kvittering til alle kunder, eller spør om de vil ha? Hva er naturlig her?
Spør om du vil ha, min erfaring er at de fleste takker nei. Men pass på å skrive opp hva du selger. Det er kjekt for å se hva det går mest av, og til regnskapet.
Du skal spørre om DE vil ha, selvsagt, ikke du. Trøtt nå. ;)
Jeg har et inspirasjonsboard på Pinterest med masse fine markedsboder, ta en titt her :o)
Ellers er det viktig å være imøtekommende og blid, ikke sitte alt for konsentrert ned i egne strikkepinner og prøve å komme i snakk med folk. Lurt å ha med poser hvis man selger større ting, visittkort og kvitteringsblokk. For oss med firma kan man bruke paragonblokker på marked, men pass på å skrive firmanavn og org.nr + evt MVA på hver kvittering. Et stempel fra feks vistaprint er kjempekjekt.
Lykke til!
Jeg har funnet mye inspirasjon hos Ingrid Riddervold og Maganda, selv om de har produkter i litt annen sjanger enn meg. Maganda hadde et brablogginnlegg med masse markedstips for en tid tilbake.
Når man selger smykker er det viktigste å ha noen stativer eller lignende for å få ting litt opp i høyden, rammen du skal lage ser ut som en bra plan :) Hvis man har veldig mange øredobber med seg kan det være lurt å finne en smart måte å transportere dem på, så man slipper å holde på i en evighet med å henge opp hvert enkelt par når man kommer fram på markedet. Lykke til med salget!
Skal du stå ute, er det lurt å vindsikre utstillingen din. Det fikk jeg nettopp erfare. Sterke vindkast holdt på å blåse bort hele varebeholdningen...
Og husk plast til å legge over bordet hvis det begynner å regne... Det har jeg erfart....
Tusen takk for masse supre tips :) markedet er heldigvis innendørs, så jeg slipper å tenke på vær og vind :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.