Dette er jo helt hårreisende... grøss
Dette er jo helt hårreisende... grøss
Jeg mener fortsatt at det er behov for et feedbacksystem slik som det er andre steder. For de som oppfører seg pent vil jo de gode hilsenene og tilbakemeldingene være god reklame, og folk er jo stort sett greie og prøver å løse evt problemer og misfornøydhet med kjøper og selger før de skriver en dårlig tilbakemelding.
Epla sier jo selv at det som skjer mellom selger og kjøper er en sak mellom disse to partene, og ikke mellom Epla og de to partene. Skal Epla være megler i tillegg til alt annet?
På hvilken måte kan et feedbacksystem skade særiøse selgere hvis de får muligheten til å skrive et tilbakesvar under hver tilbakemelding?
Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er. Hvorfor folk frykter dette systemet så sterkt? Jeg ser på et slikt system som noe som hadde skapt større trygghet for meg som kjøper. Og som selger er også et feedback et signal om at varen er kommet frem.
Jeg frykter det ikke, men jeg vet hvordan mange er her på Epla. Det er ytterst sjelden jeg får en mail fra kjøper. Bare sånn plutselig så er det penger på konto, og selv med min "nå er pakken sendt" mail, så får jeg fortsatt ikke et pip tilbake. Derfor tror jeg at mange ikke kommer til å bruke denne funsjonen. Må jo få understreke at jeg har en god del som gir meg tilbakemelding før og etter mottatt vare, veldig hyggelig, men flest er stille som en mus.
Huff! Det er ikke hyggelig å høre at du har opplevd dårlig service på Epla, jeg skulle ønske du hadde kontaktet meg slik at jeg kunne fulgt dette opp. Selv om handelen går mellom deg og selger legger vi stor vekt på at du som kunde skal oppleve det som positivt å handle på Epla, og at du skal kunne si ifra om det er noe du ikke er fornøyd med. Seks ukers leveringstid er ikke akseptabelt, da skal du ha hevet kjøpet og få betalingen refundert. Og om noe luktet røyk når det dumpet ned i postkassa ville jeg sendt det i retur!
Vi har vurdert mange former for tilbakemeldingssystemer, og vi kommer til å innføre dette. Men som du sikkert forstår er listen veldig lang over ting dere selgere ønsker dere som vi vil ha på plass. Å utvikle dette krever både tid og ressurser, og vi må hele tiden prioritere hva som skal gjøres og hva som må vente.
Det høres ut som du har vært maks uheldig, av mange, mange tusen salg som er gjort på Epla er det veldig få klager som kommer inn til oss. Da må vi kunne anta at de aller fleste opplever det som positivt å handle på Epla, og opplever god kundeservice når de gjør det. Men skulle du oppleve noe liknende igjen må du ikke nøle med å sende meg en e-post, så skal jeg følge opp!
:)
Nå ble jeg glad, når jeg leste her at det kommer til å bli innført tilbakemeldingssystem etterhvert. Jeg tror det kommer til å løfte Epla :-)
Hei Som proffesjonell selger gjentar jeg min ide om å dele epla håndlaget i to. En for hobbyaktørene og en for de profesjonelle. Da vet kundene hva de har å forholde seg til når de handler. Og dette tror jeg vil gjøre epla til en tydeligere salgskanal. Jeg lurer også på hva de eplaansatte tenker om dette og oppfordrer de til å delta i debetten.
Jeg forstår ikke helt hvorfor endel her vil dele opp selgerne/butikkene på epla. Uansett hvordan denne delingen skal gjøres så vil det være store unntak uansett? Om oppdelingen har til hensikt å skille fulltidskunstnere med egen business og deltid/hobby-folk, så vil ikke den delingen ha noe å si for kvalitet og proffesjonalitet, kun om personen er ansatt hos noen andre i tillegg? Om det skal gå på utdannelse/yrkeserfaring/år i bransjen, så vil det også være mange flinke som ikke kommer med? Og hvordan vil hele denne oppdelingen virke på kundene? At om de handler i hobbyavdelingen så er det juggel? Hvem skal kvalitetssikre de "proffe"? Kan godt hende jeg har gått glipp av en vesentlig faktor, for jeg skjønner ikke hva dere snakker om :-)
Mitt lille råd til dere som sier dere er proffe, er å utstråle deres proffhet istede for å mase etter et merke/logo eller en avdeling som skal skille dere fra hobbyfolka. Epla har hele tiden vært åpen for alle som vil lage butikk, og istede for å se ned på hobby, prøv heller å hevde dere med flotte kvalitetsprodukt, gode beskrivelser og bilder, og fantastisk kundebehandling ikke minst. Det kundene uansett skal forvente er hva hver og en skriver i sin egen butikkbeskrivelse. Alle som åpner butikk bør sette seg inn i norsk lov ang netthandel, bytterett osv, og opplyse om sine rutiner på siden sin.
Om det skal gjøres noe med butikkene her så syns jeg heller at et slags opptakskrav burde innføres. Altså at nye butikker må gjennom en aldri så liten søknadsprosess med noen bilder og tekst om seg selv, slik vi måtte før epla ble publisert i 2009 :-)
Enig med deg Ingrid :)
Ingrid : Veldig godt skrevet
Jeg har faktisk satt et lite merke oppe til høyre på butikkene mine. ØRLITE. Jeg ser ikke noe galt i å si ifra at jeg har et registrert firma for fingerkløen min.
Dersom noen vil ha det, så kan de sende meg en melding med mailadressen sin. Men gjør det LITE nok og på samme sted dersom du setter det på butikktoppen!!! Gratis og uten forpliktelser... bare stå inne for det.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.