Fordi jeg har handlet med folk på Epla som ikke er særiøse. Selgere som etter over seks uker ennå ikke har greid å sende ut varer på grunn av tusen unnskyldninger, og andre som sender defekte varer eller strikkeprodukter til barn gjennomtrukket av røyklukt.
Jeg er sint fordi dette er selgere som selger og markedsfører seg mye på Epla, ihvertfall laster opp nye produkter daglig og som trolig gjør de samme "feilene" om og omigjen uten at andre blir advart. Det ødelegger ryktet til Epla, og det gjør at folk blir skeptiske til å handle der.
Jeg har tidligere foreslått at Epla burde innføre karaktersystem, noe som ble nedstemt fordi folk ikke tør å gi negativ karakter i fare for å få en tilbake. Det ble av en bruker foreslått at Epla burde derfor kanskje heller innføre et TILBAKEMELDINGSSYSTEM. At en i stedet for å gi karakter, heller får muligheten til å skrive en feedback knyttet til kjøpet. Og på denne feedbacken har mottakeren av feedbacken mulighet til å svare på feedbacken en gang.
Eks:
Varen var som forventet, men det tok 2 måneder fra bestilling til den ankom. Prøvde å purre på mail flere ganger uten svar. Svar: Jeg beklager det, men vi hadde brann i huset og varen måtte lages på nytt. Har ikke hatt muligheten til å lese mail...
Er ikke fornøyd med dette kjøpet. Den strikkede barnegenseren var gjennomtrukket av røyklukt. Svar: Jeg røyker ikke selv, men kan ha hatt besøk av noen som røyket mens jeg strikket varen.
JEG MENER ET FEEDBACKSYSTEM ER HELT NØDVENDIG NÅ. ET SLIKT FEEDBACKSYSTEM VIL IKKE HENGE UT NOEN NEGATIVT SOM IKKE FORTJENER DET, SÅ LENGE EN HAR MULIGHET TIL Å SVARE FOR SEG. DETTE SYSTEMET BLIR BRUKT AV FLERE SALGSPORTALER PÅ NETTET OG FUNGERER UTMERKET. ANDRE STEDER HAR KARAKTERER I TILLEGG OG TAR DET SOM EN SELVFØLGE, OG JEG SKJØNNER IKKE HVORFOR DET SKAL VÆRE SÅ UTROLIG VANSKELIG FOR EPLA Å LAGE ET TILBAKEMELDINGSSYSTEM TIL FORDEL FOR BÅDE KJØPER OG SELGER.
JEG ER IKKE INTERESSERT I Å TA FLERE SJANGSER PÅ Å HANDLE MER PÅ EPLA FØR JEG HAR REELL MULIGHET TIL Å GI FEEDBACK TIL KJØPERE OG SELGERE. - OG TIL Å ADVARE OG Å BLI ADVART MOT SVINDEL OG BEDRAGERI. I DAG FÅR SLIKE BUTIKKEIERE FRITT LEIDE PÅ EPLA, OG DET ER TRIST AT DE ØDELEGGER.
i mellomtiden handler og selger jeg heller på de konkurrerende stedene, hvor jeg i større grad vet hva slags folk jeg handler med....