Hvis alle hadde tenkt at man skulle laget lister kun med egne produkter så hadde det blitt lite variert og lite spennende for kundene. Men det er jo ikke i mot noen regler så man får gjøre det man selv syns er riktig.
Hvis alle hadde tenkt at man skulle laget lister kun med egne produkter så hadde det blitt lite variert og lite spennende for kundene. Men det er jo ikke i mot noen regler så man får gjøre det man selv syns er riktig.
Helt enig.
Nu kom siste innlegget mitt inn på feil sted,Iben Katrine du har helt rett, dumt med alt bare fra en butikk,
Liker å lage lister og se andres lister.Finner stadig nye oppdagelser. Tar ofte med ett produkt fra egen butikk. Og grensen bør være der. Og hoppa glatt over lista med alle produkter fra samme butikk. Føler at det blir en slags snikreklame. Og stussa veldig da lista fra epla.no kom med ukens forelskelser. Selv om pengene går til veldedighet :)) Så hvordan kan vi andre vite hva som gjelder....eller ?
Det å kunne lage lister er ment som et verktøy du kan bruke til så mangt. Her snakkes det om forslag til forsideliste, men den er ikke "kun" for det bruket. De aller fleste lister som publiseres som forsideliste har aldri vært synlige her på listene. Jeg lager ofte lister ment for blogg. Det er så utrolig greit for da klikker de seg rett inn på listen, og deretter surfe rundt i de forskjellige butikkene. Når sommersalget startet her på Epla (juni) laget jeg en ren salgsliste for Papirsymfoni, ment for bloggen, (ser nå at dette irriterte mange). Listene jeg lager, som da blir synlige under lister, er aldri ment som forsideliste. Jeg lager nemlig ikke forelskelser til forsiden (det har jeg gitt opp for leeenge siden). Mine lister er kun ment som ren reklame for alt det flotte jeg roter frem her i Eplas skattekiste.
oi, så lurt. Det har vi ikke tenkt på. Jobber med blog , men så var den den tida...som ikke strekker til...... Listene er et godt og morsomt vertøy. Oppfordrer alle til å lage en flott septemberliste !!
Jeg sier meg enig med Silje Rykken. Man har lov til å lage akkurat de listene man vil. Det at de nå kommer opp nederst på forsiden er ikke alltid "målet" med de jeg lager, men der havner de hvis man haker av for "offentlig" (noe man må gjøre for at andre i det hele tatt skal kunne se dem!). Noen ganger har jeg feks funnet frem alle mine turkise ting og laget en stor liste sammen med andres varer. Uten å passe på at det kun er én fra hver butikk, bare valgt alt turkis jeg liker. Disse listene har jeg selfølgelig ikke sendt inn som forsideforslag, men kanskje lagt på bloggen min eller FB til reklame for meg selv og dere andre.
Det er viktig å huske på at listene ikke bare er til for å sende inn forsideforslag.
Bra oppsummering, Ingrid :-) Listefunksjonen er fin til mange ting den. Til dere som kommenterer ukens forelskelser fra bare en butikk: dette er jo en butikk som selger varer fra IKEA-utfordringen, og alle inntekter går uavkortet til WWF, så det er et spesielt tilfelle. Jeg synes i hvert fall bare det var bra, og håper de vil fortsette å gjøre små "sprell" som det av og til.
Jeg synes man bør kunne ha den frihet til å bruke listelageren som et godt verktøy til det man har behov for. Om det er til FB, blogg, twitter eller hva det nå måtte være. Det er ene og alene reklame for seg selv og dem man har plukket ut til lesten. Jeg synes det er flott å kunne ha den friheten! Husk nå på å ikke henge dere så opp i denne "regelen" om å kun ha med ett produkt fra sin egen butikk. Den "regelen" gjelder kun om du sender den inn som et forsideforslag til forelskelser. Boltre deg i lister, og kos deg! :)
Slenger meg på : Det er viktig å huske på at listene ikke bare er til for å sende inn forsideforslag.
Jeg lager igrunnen aldri lister med tanke på forsideforslag. Lager og kikker på andres lister fordi jeg synes det er morsomt og for at jeg da kommer over mange flotte butikker og produkter. Har skjønt at jeg har tatt feil av regelen for å lage lister, og andre får jo gjøre som de vil, men jeg synes listene blir uinteressante med varer fra kun èn butikk. Da er diskusjonen over for min del. Ha en flott dag der ute. :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.