Jeg er rimelig ny i eplagamet og lurer på noe som kanskje egentlig går på smak og behag. Har lest litt rundt på forumet og sett på lister som blir lagt ut på epla, og skjønner at kvaliteten på bilder er veldig viktig for å få profilert produktene våre.
Jeg har vært så heldig å få låne meg fancy kamera og har det ufattelig moro med å finne ut av hvordan jeg kan få tatt gode bilder av smykkene mine. Men, etterhvert som jeg holder på å legge ut produkter blir jeg mer og mer usikker på valgene mine.
Jeg har noen bilder jeg har tatt i så og si direkte sollys, som jeg både synes er fint og ikke, men der hvor jeg har valgt å bruke slike bilder står jeg stort sett inne for at de ble bra. Jeg synes utfordringen med å få lys nok bagrunn uten at fargene på produktene blir helt forvridde er temmelig tøff, men har gjort et par eksperimenter som jeg nå lurer på om jeg kan få en kommentar eller to på.
Jeg har beholdt gamle (mørke) og et par nye bilder (lyse) på feks disse ørepyntene: https://epla.no/handlaget/produkter/492805/
Hva tar seg best ut? Burde de lyse bildene vært bittelitt mørkere, dvs kortere lukkertid?
Når det gjelder hva som er mest virkelighetsnært er det i forhold til gullfargen de lyse bildene, men i forhold til glasstenen de mørke bildene.
Ville folk rynket på nesen om jeg hadde både et lyst og et mørkt bilde, blir det for mye eller evt uprofft?