Eller Grenland stein og sølv :)
Eller Grenland stein og sølv :)
Sølvstikkere er ikke dyre. Hvor stor fortjeneste ønsker og forventer man egentlig på smykker av uekte metaller av ferdig kjøpte biter ?
Er det bare ørekroker som er forbudt med nikkel? eller må jeg teste låser til armbånd og wire , charms osv også? Jeg visste ikke dette , er helt fersk i gamet så prøver å komme litt inn i dette :)
Og når det står sterling silver 925 på ebay.. da er det trygt?
Det gjelder nok alle smykkedeler. Teste og/eller kjøpe inn hos en seriøs forhandler.
Linn Katrine, jeg har nikkelallergi, og det gjør at jeg får kløe og utslett av både armbånd, øredobber, beltespenner smykker, bukseknapper... you name it... så alt må derfor testes for å være på den sikre siden... og husk å skrape i det før dutester, for det kan være belagt med et eller annet og vil med tiden slites bort og dermed gi problemer. Lykke til :o)
... sterling silver 925 på ebay ville jeg og testet... stoler ikke på noen lenger.. ;o)
Har nikkelallergi selv, og har frem til nå testet nesten alt på meg selv. Noen varer har jeg måtte kaste :(
Men kjøpte en nikkeltest her: http://www.perlehusetpaanett.no/produkt/utstyr-verktoy/lim-rens-m.m/nikkeltest
For å være på den sikre siden. :)
Apotekene er jo helt fjerne, til og med her i Oslo sentrum med så mange apotek var det ingen som skjønte hva jeg mente. :P
Har forresten reagert kraftig på smykkedelene som PANDURO selger, de får lov til å selge nikkel eller? o_O
Jeg spurte for en stund siden hva slags metaller de bruker i delene sine. Det viste de ansatte tydeligvis ikke men de forsikret om at det ikke var nikkel i det. Jeg avstod fra å kjøpe - det kan jo være hva som helst. De har forøvrig heller ikke lov å selge nikkel.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.