Lisa: du kan godt være stolt av kozyene dine! De monkey cozyene er bare helt hærlige!
Lisa: du kan godt være stolt av kozyene dine! De monkey cozyene er bare helt hærlige!
Du er alltid så snill!
det var ikke meningen å være snill, det er sant :)
Jeg har vel fått håndarbeide inn med morsmelka. Startet med at jeg satt med papir, limstift og stoffbiter under bordet når mamma sydde. Og siden har jeg alltid følt en kreativ kraft i meg som bobler over av idéer som må prøves ut. Jeg kan virkelig ikke tenke meg en hverdag uten kreative prosjekter.
Jeg strikker, syr, hekler, filter/tover, broderer, scrapper, lager kort, lager smykker osv.
Fikk lyst til å starte en liten eplabutikk fordi det er gøy og jeg trengte litt nytt siden jeg er hjemme i mammaperm med mitt 3. barn. Når det gjelder overskudd, så tror jeg ikke det kommer til å skje for min butikk, siden jeg lager såpass få produkter som legges ut for salg her. Samt at det er ganske vanskelig å få noe merkbart overskudd av håndlagede produkter så lenge man produserer på hobbybasis.
Hei
Så gøy, god ide til tråd, Emilie! :)
Jeg har alltid hatt kreative hobbyer, og begynte å lage smykker da jeg var liten. (Mammaen til en venninne hadde et norgesglass med sorte fasettslipte glassperler, og jeg ble helt forelsket. Husker da at jeg laget "øredobber" av gummistrikker som vi trædde rundt ørene med dinglende perler, i mangel på hull i ørene).
Siden da har jeg vært innom det meste av kreative hobbyer (hekle, strikke, sy, male, tegne, lage såper, kort, scrapbooking, decoupage ++). Jeg laget mye smykker før, og solgte gjennom klesbutikker, frisørsalonger og gallerier, og på markeder.
Jeg har tatt opp smykkelagingen etter en liten pause, og ønsker å holde et i en mindre skala. Jobben min er ganske tørr, så en morsom og kreativ hobby er viktig for meg.
Jeg blogger og fikk høre om Epla der, men brukte et år på å komme i gang selv.
mvh Marthe
Jeg jobber som sykepleier og den gangen for 4 år siden da jeg begynte å jobbe som nattevakt ble jeg veldig fasinert av ei som var så flink til å hekle. Jeg gikk til innkjøp av boka "Grunbok i hekling 1", og lærte meg alt selv. Etterhvert har jeg begynt å¨strikke litt og følte mestring når jeg klarte nye tig. Har fortsatt mye igjen å lære, men tar et skritt av gangen. Håper på å bli bestemor en gang som kan strikke og hekle alt barnebarna måtte ønske seg.
Smykkelaging kom plutselig for noe år siden og jeg ble helt hekta. Det er så uenderlig mye man kan lage, bare fantasien setter grenser.
Epla.no hørte jeg om gjennom en mmonster sin blogg hos blogg.no. Hadde mye liggende så tenkte at jeg kunne prøve å lage en liten butikk. Jeg har aldri tenkt på noe overskudd for hobbyen min, men at noen har lyst til å kjøpe det JEG lager blir jeg utrolig glad for.
Jeg har alltid holdt på med diverse hobbyer, strikking, maling, søm etc. Sy lærte jeg av mor og mormor da jeg arvet en gammel sveivesymaskin da jeg var barn. Mange dukkeklær ble til der av deres rester. Men det var da jeg fikk en datter som var veldig opptatt av kjoler at jeg startet å lage kjolene jeg lager. Jeg var lei av alt som masseproduseres og det hopet seg opp med klær som ble brukt kun kort tid før de var fravokst. Og siden nr 2 var en gutt var det begrenset med hva som gikk videre til ham. Jeg begynte å lage romslige kjoler til min datter som var ment for hverdagsbruk og med lang levetid. Startet å sy av det jeg hadde for hånden av fravokst tøy og ting og tang jeg har tatt vare på. Fikk god respons fra andre ganske umiddelbart og tok ikke lang tid før jeg fikk bestillinger. Flere som kom med stoffer som de var glade i og fikk sydd dem inn i plagg til sine barn. Siden det ble en gutt også var det naturlig å utvide med buksedresser. Da jeg var i permisjon startet jeg en nettside og en blogg og sydde i ledige stunder. Nå jobber jeg redusert og prøver å fylle litt på med kjolene. Stoffer får jeg fra loppis, naboer, venner og kollegaer. Selger via venner, venners venner og jungeltelegraf og er i grunnen fornøyd med det. Men så hørte jeg om Epla via andre kreative damer som jeg har kommet i kontakt med og som mente det burde være noe for meg. Derfor har jeg lagt ut noen plagg her helt nylig og ser an hvordan det fungerer. Liker godt forumet her. Får en følelse av å være en del av noe større da. Fint å ha i tillegg til alenetiden (som jeg forøvrig elsker!) i arbeidsstuen.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.