Så moro å lese hvordan dere har kommet til det dere holde på med!
jeg har alltid likt å lage ting, men det er først i år jeg har begynt for fullt. Jeg ventet på bussen utenfor en garnbutikk en kald februardag og gikk inn mest for å varme meg litt. Siden det var ei stund til bussen skulle gå så tittet jeg litt rundt og bestemte meg for at det var på tide å lære seg å strikke hæl. Snille dama i garnbutikken fant en enkel oppskrift og pinner og garn og jeg dro hjem og begynte å strikke og ble hekta tvert. Jeg har strikka veldig mye siden og liker og utfordre meg selv. i mai fikk jeg min første symaskin i 20-årsgave fra bestemor. Har ikke sydd mye tidligere men det også var veldig morsomt. Jeg begynte å surfe på diverse hobbyblogger og det var slik jeg fant epla. jeg har oppdaget at jeg er en person som får "dilla" på forskjellige ting, og det begrenser seg veldig hva jeg trenger selv. I tillegg er jeg glad i å lage ting til barn, og siden jeg ikke har barn selv så... Ja, rett og slett det jeg liker å lage men ikke har bruk for selv, det går i butikken.
I bloggene finner jeg MASSE inspirasjon, og i begynnelsen gikk det på å kopiere ideer (som ikke ble lagt ut for salg). F.eks. kartonglommebøkene til Riddervold. Jeg har laget meg et par sånne, som kanskje er direkte kopi. Disse har det dog vært uaktuelt for meg og selge, både pga at jeg ikke vil selge kopier, og fordi jeg ser at Riddervold sine er en klasse for seg.
Nå ser jeg ting i blogger eller på epla som jeg liker også spinner hodet videre på den ideen og utvikler seg til noe nytt og annerledes. Jeg har en idé som jeg driver å utvikler nå, og håper jeg skal få gjort noe med i julen, men hva det er det blir en hemmelighet intill videre ;)
Jeg er dog ikke fersk med butikkdrift, men når det gjelder å selge heimlaga ting er jeg fersk. Jeg har jobba masse år i dagligvare og har også vært NK i butikk i tillegg til at jeg har gått salg og service på vgs og hatt en hel haug med gründerkurs. Nå studerer jeg økonomi og har også en god del markedsføringsfag, så det er veldig morsomt for meg å føre det ut i praksis.