Line, om du gir meg mailadressen din så kan jeg sende deg en invitasjon direkte - da slipper du å vente! :)
Line, om du gir meg mailadressen din så kan jeg sende deg en invitasjon direkte - da slipper du å vente! :)
Enten gjør du slik Modrn skriver, eller så går du via min side. Det er egentlig et fett :) Jeg gikk via Lenes side da jeg laget min. Gleder meg til flere pinnere!
Jeg har observert Pinterest fra sidelinjen og latt meg inspirere! Det er jo en super måte å samle bilder på!
Dessverre tror jeg det er mange som kaster seg på Pinterest-bølgen uten å tenke helt gjennom hva det innebærer. Det er fort gjort i iveren at en åpner konto der uten først å lese grundig gjennom hva en skriver under på.
F.eks: Når du pinner et bilde, så går Pinterest ut fra at du enten har opphavsrett på bildet eller at du har innhentet tillatelse til å pinne bildet. (Selv har jeg nå i underkant av hundre bilder på Pinterest, men ingen har spurt meg om lov til å legge bildene mine der)
Firmaet som eier Pinterest får tillatelse til å lagre bildene for alltid, bruke bildene og tjene penger på bildene!
Lena med bloggen "Lekaquilt" har skrevet et innlegg om dette og hun har med flere nyttige linker om Pinterest.
Takk Rannveig, jeg har ikke meldt meg inn der, og nu er jeg glad for det.
Aud
Takk for tilbud om invitasjon - jeg fikk den raskt direkte fra Pinterest og er såvidt igang... :))
Etter Rannveigs innlegg her har jeg forsket litt rundt dette. Min mann kom over dette ikke lov
Jeg har i dag slettet min konto hos Pinterest grunnet denne teksten: I store bokstaver understreker de at du som bruker har tatt på deg ansvaret for all din bruk, ”inntil det maksimale loven tillater”. Du er dessuten ikke bare ansvarlig for egne legale problemer. Pinterests eiere Cold Brew Labs krever også at du, uten noen øvre grense, dekker alle deres kostnader knyttet til eventuelle rettssaker eller andre utgifter knyttet til din bruk av nettstedet.
Det er med tungt hjerte min profil er borte.
Ta turen over til Craftgawker du, Silje, der storkoser jeg meg :)
Huffda, og nå som jeg hadde kommet så fint igang. Kommer vel til å slette alt jeg har funnet rundt forbi og kun publisere egne bilder + fra de jeg har kontaktet og fått ok fra. Da skulle vel sjansen for søksmål være liten....
Hehe. Kjedelige greier...! Ikke lovlig selv om alle gjør det
Så trist..Men å "like" andre sine bilder (evt. å repinne), er det lov? Synes det er så fint å kunne samle inspirasjon på ett sted, men hvis det ikke er lov vil jeg selvsagt ikke være med..
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.