:o)
:o)
Til Ingrids innlegg: Jeg er enig i alt du skriver om kundeservice, og jeg tror de fleste eplaselgere er flinke til å gi god service, enten de er profesjonelle eller private aktører.
Det er norsk lov som skiller mellom "private aktører" og "næringsdrivende". Så lenge man ikke har registrert eget foretak i Brønnøysundregisteret, er man "privat aktør" etter norsk lov. Det vil være direkte misvisende å kalle seg næringsdrivende dersom man ikke har eget foretak med eget org. nr.
Epla setter som krav at alle som åpner butikk her, gjør det under fullt navn. Jeg antar at Epla vil ta affære dersom noen forsøker å opptre anonymt.
Cirkeline, ja du har nok rett i det, for næringsdrivende er man iallefall ikke uten registrert firma. Det jeg stusser på er når det virker som selgere her vil "slippe unna" lovene ved nettsalg ettersom de "bare" er private aktører. Jeg er opptatt av at vi alle yter god service. Det er nok lurt å gjøre det til en vane å lese hver enkelt butikks policy før man trykker "kjøp", spesielt ved dyre ting :-)
Jeg bekrefter alltid en ordre pr.egen mail hvor jeg også opplyser om at kunden har angrerett i tillegg til å legge skjema i pakken. Har enda ikke fått noe i retur. Vil i allefall returnere portoen da godt rykte er den beste reklamen man kan få. En annen sak er at ved å sende denne mail til kunden får jeg i 9 av 10 tilfeller en hyggelig tilbakemelding når varen er mottatt.
Har virkelig lært mye her på forumet.Både det Ingrid skrev,og også det som dere andre har skrevet har vært lærerikt for meg.Har ikke lagt ved angreskjema før,men ser viktigheten av det nå. For meg høres det rimelig ut at kunden får tilbake det de har lagt ut,men betaler returportoen ved "angrekjøp".
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.