Kan en kunde som ikke har paypal konto, alikevel handle gjennom paypal?
Kan en kunde som ikke har paypal konto, alikevel handle gjennom paypal?
Ja, det kan man.
For å gjøre det skriver man bare inn kortinformasjonen når man kommer til betalingsvinduet, så går det som et vanlig kredittkortkjøp istedet.
Jeg tror det bare gjelder betaling til selgere som har oppgradert Paypal-kontoen sin, noen som husker?
Jeg tror det skal være mulig for alle.
Tror dette gjelder for selgere med PayPal Premium. Var en av grunenne til at jeg oppgraderte iallefall. Ellers må kundene rett og slett bruke et par minutter og sette opp en PayPalkonto, er vel ikke så ille det heller, tar ikke mer tid enn å logge seg inn i nettbanken? :o)
Hva går paypal premium ut på ? Koster det noe ekstra å ha en slik konto ?
Et lite tips er å søke litt rundt på paypal sine sider:) Under er beskrivelse av de tre typene kontoer man kan ha, klippet og limt fra paypal. Som Ingrid (og flere) sier er det kun premier (og business) som kan motta betaling direkte fra kredittkort, men dette tror jeg avhenger av "Eplas" konto siden det er via dem og ikke selgeren direkte at betalingen foregår (ikke helt sikker på dette altså, med det virker logisk for meg). Uansett er det greit å oppgradere til premier-konto, det er gratis og man kan motta flere innbetalinger enn med basic-konto:)
"PayPal offers three types of accounts Personal, Premier and Business.
Personal accounts: Ideal for shopping online, you can pay without revealing your card numbers or your bank account details. Also, there's no need to enter your address details for every transaction. Personal Accounts can receive a limited number of credit or debit cards payments each year, for which a fee will be charged.
Premier accounts: This account is perfect for buying and selling on eBay or small merchant websites. It is designed for account holders who want to accept all payment types without limitations, need merchant tools and do business under their own name.
Business accounts: Include all the features of Premier accounts but can be registered under a company or group name. Business Account holders get a comprehensive suite of solutions for their business, including Multi-User Access, Auction Tools, Website Payments, Email Payments and PayPal as an Additional Payment Option.
Signing up for a PayPal account is free. PayPal's low transaction fees are applied (if applicable) when you receive money."
Hm kanskje jeg har det allerede? Jeg har en annen butikk som kun benytter paypal. Der kan kundene velge, jeg trodde det var noe som var innkludert i butikkløsningen.
Therese, Tror ikke det er via epla, men faktisk direkte med hver enkelt selger betalingen gjøres opp. Det er jo vår paypaladresse som er registrert, ingenting som går gjennom epla, de sender oss jo faktura i etterkant... uansett ikke dumt å oppgradere. Skal man ha butikk og være selger er det veldig naturlig å ha paypal business eller premier :-)
Kan godt hende du har rett, tenkte bare det er litt rart om det kan være forskjellig fra butikk til butikk alt etter hvilken konto man har. Dessuten er det jo via epla systemet er satt opp (betalingsknapper og sånt), og betalingen kan jo dirigeres til hvem man vil regner jeg med (uten å gå via epla). Men jeg vet jo ikke, er bare en teori jeg har:)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.