Innlegget er slettet etter ønske fra bruker.
Innlegget er slettet etter ønske fra bruker.
Hei Lise, skjønte at det var deg:), følger med arbeidet ditt, så deg på Ildsjelen og:). Takk for linkene, var kjempeartig å se, fine ting! Det er visst slik i hver genre: vi går inn i dybden og prøver hardt å få det mest mulige ut av teknikken mens noen synes at det er greit bare å slenge....på....(vil ikke uttale meg helt direkte:)) hehe. Det er litt komisk men ikke når du vet hvor mange arbeidstimer du har brukt på en gjenstand, og kunden ser ikke forskjell fra noe som ikke tok så langt tid:) og så dyre materialer. Ja ja , vi vet jo selv hva vi står for, og det er det viktigste.
Jeg er ny her på epla, og har ennå ikke lagt ut noen produkter for salg. Jeg har intet behov for å kalle meg designer siden jeg bare er en hobbyamatør på alle felt, noe som også kommer til å bli presisert i butikken min. Ved bruk av halvfabrikata skal jeg selvfølgelig oppgi det, men jeg håper at jeg har klart å gi produktene mitt særpreg.
Jeg synes det er direkte trist å se utdannete kunsthåndverkere og kunstnere havne i samme gruppe som meg her inne, dere er tusen ganger bedre enn meg! Det hadde vært fint om en kunne markert butikken sin med en "amatørknapp" av noe slag.
Angående alle plastrosene som dukker opp: I mine øyne er de vakre, men etter å ha sett flere hundre av dem gir de meg avsmak. De som lager disse smykkene må bare lage, men jeg gleder meg til den dagen jeg ser blomstene presentert på en ny måte!
Det er jo stor forskjell på håndlagde smykker. Noe blir bare limt på som det sies over. Jeg har sett en del av de hjerteperlene, ett hjerte tredd på en silkesnor, og det kalles håndlagd... Selv lager jeg glassmykker. Skjærer ut fra større plater glass. Bortsett fra firkanter, og trekanter designer jeg mitt selv. Jeg blir utrolig skuffet om noen kopierer det jeg lager, for mange lager glassmykker, og det må være lov å bruke egen fantasi fremfor andres. Nå er det vel heller ikke så vanskelig å se hva som er enkelt tredd på en snor, eller en ferdig blomst på en ørestikk, frefor annet som faktisk er håndlagd. Selv styrer jeg unna det som ikke ser håndlagd ut. Det er noe med at jeg heller betaler litt ekstra for noe som er tydelig håndlaget.
Haha, innser at navnet på butikken min og hva jeg sier om at jeg ikke vil bli kalt designer ikke stemmer overens. Men, men, det er tross alt forskjell på hva jeg vil bli kalt og et "butikknavn"!
Jeg må jo innrømme at jeg har tenkt noen tanker om betegnelsen og kategorien "håndlaget".... og også gått til det skritt å irritere meg bittelitt over enkelte ting, men men.... men det er bortkasting av energi som jeg heller burde bruke på andre ting... som å forbedre mitt eget.. :o)) Og det er vel vanskelig å sette en grense her... kanskje...
Anne Lise! Synes du har gjort en glimrende jobb med eget desig, jeg! Spesielt med "Minnearmbånd" sukk! Genial ide :o)
Å tusen takk Laila! Ble litt glad jeg nå... skal ikke så mye til ler :o))
Minnearmbånd - for en genial idè! :)
Ang dette med eget design. Det som er bra med Epla (og etsy etc.) er jo at det er et sted for alle - uansett om man lager det man selger fra bunnen av, eller om man i større grad setter sammen deler som man har kjøpt. Det gjør jo at det er lett å drukne i mengden og at det kan bli vanskelig å orientere seg for kunder. Men hadde det ikke vært lav terskel, noe som gjør at flere tør å prøve seg, så hadde det kanskje ikke vært et like spennende mangfold? Egen design kan være så mangt. Jeg synes det viktigste er at Epla er et inspirerende sted å titte rundt og å handle, med ting å se på i alle sjangre. Et herlig kreativt mangfold:)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.