Det var noen som snakket om feltet "inkl. avgifter", men dette er ikke er felt man fyller ut selv. Dette er momsen på fraktbeløpet og kommer automatisk opp på ordrebekreftelsen hvis selger er momspliktig.
Det er opp til hver butikk her på epla hvordan de vil gjøre det med frakt og betaling for sending av varer. Noen tar kun for frimerket, andre for emballasjen og andre igjen litt for tiden det tar å pakke og sende. Kjempefint om man forteller om sine butikkregler i sin egen butikk :-) Selv går jeg noen kroner i pluss eller minus hvis kundene handler mer enn én ting. Har som oftest bare 5 kr for frakt sammen med andre varer, men plutselig kan det jo føre til at vekten går opp og blir 30 kr dyrere. Eller ingenting. Bobleplastkonvolutt på 5 kr er også med i fraktprisen min. Skulle kunden betale mer enn 25 kr for mye ville jeg nok refundert det via PayPal slik jeg er vant med fra Etsy.
Å se hva som står på frimerket og bli irritert over å ha betalt noen kroner for emballasje blir for dumt. Denne prisen har jo alt med "frakt" å gjøre, og ingenting med prisen på selve varen. Handler man på internett må an være forberedt på å betale for å få varen sendt trygt og behagelig hjem til sin egen postkasse :o)
Er enig i at selgere ikke bør ta seg betalt for unødvendig pynt, bånd og dekorasjon av varene. Nødvendig beskyttende pakking bør derimot være greit å få igjen for!