Jeg prøver å finne en bok om kongelenke og andre sånne type kjeder. Noen som vet om en fin bok om dette, med teknikker? Skal lage julegave til meg selv :)
Hvor kan jeg få tak i det, og hva heter evnt boka?
Jeg prøver å finne en bok om kongelenke og andre sånne type kjeder. Noen som vet om en fin bok om dette, med teknikker? Skal lage julegave til meg selv :)
Hvor kan jeg få tak i det, og hva heter evnt boka?
Smykkemakeren v/Ingrid Lie er en racer på ringteknikker og har gitt ut bøker om dette. Sjekk ut smykkemakeren eller ring Ingrid tlf 48071004. Jeg mener også at du kan få den på biblioteket - om de ikke har den på ditt bibliotek så bestiller de jo fra andre steder til deg.
Tusen takk Kim. Når jeg visste hva jeg skulle lete etter fant jeg det med en gang! Kjekt å kunne låne på bibliotek også :)
Da gjennstår det bare å finne ut hvor mange ringer jeg må beregne til ett armbånd, og hvor mange til ett kjede. Ikke vits i å ønske seg for mange ringer heller...
Noen som vet dette? :)
Lager du ringer selv? Jeg har et flat brynjearmbånd i min butikk. Gikk med mellom 6 og 7 meter sølvtråd til det. Ellers så er det lenge siden jeg har settIngrids bok men går ut ifra at hun skriver noe om det der.
Jeg tenkte å kjøpe ferdige ringer. Siden dette ikke er noe jeg kommer til å drive med, men bare skal lage til meg selv, vil jeg ikke gjøre det for komplisert.
Hvis jeg skal lage ringer selv krever vel det en del mer...
Da vil du bruke endel tid ja. Jeg har jo bare akkurat begynt å lage øsken (ringer) sjøl, men det tar veldig lang tid bare å sage opp og file..
Tipper du kan få endel tips av Turid Bylund også (her på Epla), hun driver også med chainmaille..
Heisann Marianne! Det finnes en god bok på dansk som heter Kjeder lavet av ringe av Jørgen Markvad Forlaget YDUNS ÆBLER Isbn 87-90594-06-1 DE har den på Ravstedhus.dk Den oppgir hvor mye du trenger til det du skal lage(materialmedgang pr cm.)Vil tro at det lønner seg å lage ringer selv-du trenger en gullsmedsag,to gode tenger og noen dorer i de aktuelle ringsørrelsene.Alt dette får du på Ravstedhus.Dersom du har en drill kan du bruke den isteden for et rigleapparat. Lykke til :-)) PS.Filing er helt unødvendig Mvh Signe
Tusen takk for tips. Skal sjekke det ut Signe! Jeg prøvde meg lit i natt, og fikk til teknikken i allefall, så da gjennstår det bare å finne ut om jeg skal prøve å lage ringene selv, eller bestille dem :)
Anniemal: Turid er superdyktig! Hun var den første jeg tenkte på her :)
Ringene blir finest når man lager dem selv:-) Det er fort gjort å sage ringene i en liten skrustikke...
Fort gjort hvis man kan det! Hihi. Jeg bruker lang tid enda, men går greiere for hver gang..
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.