Jeg mener altså ikke at man burde stemple hva som helst, men at man KAN. Selv om det er ulovlig å stemple feil. Det er ikke vanskelig å kjøpe stempler.
Jeg mener altså ikke at man burde stemple hva som helst, men at man KAN. Selv om det er ulovlig å stemple feil. Det er ikke vanskelig å kjøpe stempler.
Hva er et Plus-stempel Miriel? Er det slik at man først lager eller kjøper et stempel og deretter søker om ansvarsmerke? Det koster noen 1000? Jeg syns det er så vanskelig å forstå hvordan man gjør dette, så det blir med det liksom...
Se her Kreativbua:
http://www.patentstyret.no/no/Varemerke/Hva-er-et-ansvarsmerke/
De to .pdf-filene som ligger der gav meg endel svar. Såvidt jeg har skjønt må man tegne et utkast til ansvarsmerket man ønsker, når man siden har fått det godkjent kan man få noen til lage stempelet for deg. Correct me if I'm wrong.. Grenland sten og sølv lager stempel såvidt jeg vet..
Prisene står nederst på den siden over..
Jeg lurer også på hva et plus-stempel er?
Tusen takk :o) Dette må jeg printe ut og lese og prøve å forstå det som står der. :O))
Lurt å lage seg et ansvarsmerke ja, og ikke minst - da kan smykkene spores bakover når de ligger ute til auksjon i en fjern fremtid :))
Jeg har ikke klart å lande på hvilket merke jeg skal ha... valgets kvaler.
Er det et merke som man tegner - en bokstav eller en blomst eller et eller annet for eks. og så får man noen til å lage dette?
Man kjøper altså et 925 sølv stempel ferdig + at man tegner og før støpt et merke i tillegg og begge disse stemplene skal brukes på smykket? Da må de stemplene være veeeldig små om de skal treffe tingene jeg lager av og til...?!
(Jeg må ha alt inn med teskje) ;o)
jeg er på ukjent grunn jeg også men det er sånn jeg har forstått det ja :) jeg har et 925 stempel som er 1/2mm høy tekst på - de kjøper du på grenland stein og sølv foreksempel.
Så tenker jeg meg et merke som er 3mm høyt og bredt - ellers har jeg heller ikke plass til å stemple det på mine produkter...
Her er forresten en link til en sølvsmed som bruker ansvarsmerke og som har det på nettsiden sin:
http://www.smykkeatelier.no/om_meg.htm
Tusen takk for hjelpen MONOme! Nå fatter jeg det! :o)))
Vil bare nevne at når jeg skriver at smykket er "sølv med sort" er det fargen jeg henviser til. Når jeg sier det er montert med sølv pleier jeg å spesifisere at det er snakk om 925 sølv.
Når jeg bruker sølvkjede pleier jeg også å skrive "montert med 925 sølvkjede"
Alle mine ørepynt er montert i 925 sølv!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.