Tusen takk for svar, Mirjam og Wenche. :)
Jeg skrev mail til Siw, og nå ser det jammen ut til å ha ordnet seg. Krysser fingrene for at det varer..
:)
Tusen takk for svar, Mirjam og Wenche. :)
Jeg skrev mail til Siw, og nå ser det jammen ut til å ha ordnet seg. Krysser fingrene for at det varer..
I dag datt det inn en bestilling og en betaling fra Paypal hos meg som var datert 10. November!? Hvis kunden har måttet vente så lenge for å få varen sin er det utrolig dårlig reklame for meg og utrolig pinlig.
Det er nok ikke slik, noen legger varer i handlekurven og sjekker ikke ut før for eksempel i dag, har vært ute for det samme og har sjekket det opp, så jeg vet. Men det som kan være skummelt for kunden som gjør slik er at du kan ha solgt det til andre i mellomtiden,
h53sen A4d
Kan det være det som er forklaringen? Bestillingen ligger langt tilbake under "mine salg" (der den ikke lå før) men meldingen om salget kom i dag, og pengene kom inn på paypal i dag, datert i dag - selv om mailen var datert den 10. november.
Har sendt kunden en mail og spurt hva som kan ha skjedd, og håper virkelig ikke hun har ventet i to uker på det hun har handlet hos meg.
Det har hun nok ikke, jeg spurte også hun som handlet hos meg hvorfor orderern kom etter 14 dager, og det var hun selv som fortalte meg hva som hadde skjedd, Men som jeg sa til henne tenk om jeg hadde solgt det hun hadde bestilt da? hva da? jeg sitter ikke med flere like ting, Så du får nok samme svar som meg, at de legger i handle kurven og godkjenner orderern siden og betaler.
Jeg har opplevd akkurat det samme et par ganger, senest for et par dager siden. Som Laydy Ronja sier, skjer det visstnok når kunden venter med å betale. Det merkelige er at ordren blir datert den dagen kunden la varen i handlekurven - og ikke den dagen betalingen finner sted.
En gang opplevde jeg at en annen kunde kjøpte den samme varen i mellomtiden. Heldigvis kunne jeg lage ett eksemplar ekstra.
Men om vi hadde solgt tingene i mellomtiden ville de vel fått beskjed om det før de trykket betal?
Margrethe: Nei, dessverre får de ikke det, så det er en svikt i systemet.
Man skal dog være max uheldig dersom en kunde utsetter betalingen samtidig som en annen kjøper akkurat det produktet. De aller fleste kundene bestiller og betaler heldigvis i samme operasjon.
Oj det var jeg ikke klar over. Har det hendt at kunden har blitt skikkelig sint da, og hvem tar på seg skylden? Kunden som venter, Epla som har et svikt i systemet - eller butikken som ikke har flere av alle produkter?
Kunden sier hun forsøkte å bestille varene 10.november, men først i går fikk hun tilbakemelding på at kjøpet gikk gjennom.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.