Ja, da blir de usynlige.
Jeg har kommet med et forslag til hvordan det kan gjøres mht. feriestenging (det burde ikke være så teknisk vanskelig), og dette har jeg formidlet til Epla flere ganger: Vi kan få muligheten til å ta vekk "legg i handlekurv" når vi er på ferie, slik at butikken og alle produktene vil være synlige - men ingen kan handle før vi åpner for det igjen. Det ser dessverre ikke ut til at det er noen særlig interesse for å få på plass en slik funksjon.
Men hvis en nå vil sette produktene inaktive: Det er altfor mye jobb å gjøre dette med 100-150 produkter, når det ikke finnes noen knapp for å "endre alle" eller "endre markerte". En slik knapp er en funksjon jeg har etterlyst helt siden starten, men det er dessverre heller ikke prioritert. Det er veldig mye styr å forandre på 150 produkter når portoen går opp f.eks.
Derfor er valget, hvis du har mer enn en overkommelig mengde produkter, enten å stenge hele butikken (så den ikke eksisterer), eller skrive ferieinfo i velkomstteksta. Det vil dessverre ikke de som handler rett fra kategori (uten å være innom butikken) se.
Jeg har butikken åpen når jeg drar på ferie, og sender alltid en mail til kjøper der jeg skriver at varen vil bli sendt så snart jeg er hjemme fra ferie. Det er ikke ideelt, men foreløbig finnes ingen gode alternativer.