Bestilt og lurer skal det stå!!! :-)) Skriveleif var hos meg..
Bestilt og lurer skal det stå!!! :-)) Skriveleif var hos meg..
Jeg tar som oftest forskuddsbetaling på bestillinger, er det varer som er lett omsettelige hender det allikavel at jeg ikke gjør det.
Hei igjen, Kreativbua. For å lage en "custom listing": Jeg går inn på "Produkter" i min butikk og oppretter nytt produkt. Der skriver jeg "Reservert til X (fornavnet il kunden)" i tittelen, en beskrivelse av varen under produktbeskrivelsen, og fører på den prisen vi er blitt enige om. Da kan kunden legge dette produktet i handlekurv og betale på vanlig måte. Når kjøpet er gjennomført, lager jeg varen og sender den.
:)
Jeg glemte å legge til at jeg skriver en mail til kunden der jeg forklarer "saksgangen" og linker til produktet som jeg har satt opp som "custom listing" i min butikk.
Så flott Cirkeline, tusen takk! :o))
Tusen takk til dere andre også! Det er slutt på å "leke butikk" ; o))
Skjønner godt din frustrasjon! Epla trenger et feedbacksystem slik at en kan forebygge at kunder har muligheter til å fortsette drive slik svindel. De som spekulerer i privat oppgjør, er ofte kunder som forventer at varen sendes før de betaler og tror de slipper unna. Bare i få tilfelle er det folk som angrer og vrir seg lydløst unna (konfliktsky).
Ellers støtter jeg Cirkeline sitt forslag over her (som forresten lager verdens mest bedårende kort♥ sukk)
På Etsy er det helt vanlig å kreve forhåndsbetaling før man lager et spesialbestilt produkt. Noen kjøpere synes kanskje det er skummelt, men selgerne er tross alt registrerte med navn og alt, så risikoen burde være liten.
Kjip erfaring å ta med seg... Har kun tatt forhåndsbetaling selv - ved å legge ut en Reservert til x-annonse. Synes det fungerer fint. =)
Men er helt enig med Heimlaga - nå MÅ det komme feedback-system snart! Det skal litt til å irritere meg, men nå synes jeg det begynner å bli irriterende at dette skal ta så lang tid... Kjære epla-ledelsen - Hva skjer? Hvorfor tar dette så lang tid?
Angående det at kundene kan synes det er skummelt og forhåndsbetale et spesialtbestilt produkt, så er det vel egentlig ikke så stor forskjell på å forhåndsbetale et ferdig produkt og et forhåndsbestilt produkt, annet enn at det forhåndsbestilte vil ta noe lenger tid å sende avgårde? (Skjønner at det ikke er din personlige mening, Unni, men jeg argumenterer bare for å ta forhåndsbetaling, som jeg gjennom annen dårlig erfaring er blitt veldig for...)
Her på Epla har jeg selv "solgt" et produkt og gitt " personlig henting" som alternativ pga dyr porto. Ønsket forhåndsbetaling, men kunden ville ikke dette. 2 ganger ble så avtaler laget - og kansellert i siste sekund. Veldig irriterende når man planlegger dager og kvelder i forhold til dette, for tid er jo også dyrebar. Så neste gang tror jeg nok at jeg vil ønske forhåndsbetaling.
Det er så lett å gi etter fordi man vil etterkomme kundens ønsker, gi god service og sikre et salg, men så viser det seg jo som flere forteller at man risikerer å ende opp med tap selv fordi man er " snill". Det må være lov å være litt "businessorientert". Det er jo svært få andre plasser man får bestille uten å betale. Og det er ikke riktig at fordi man er små skal man kunne utnyttes.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.