Jeg skal være borte 3 uker på ferie i sommer. Bør jeg sette alt inaktivt eller holder det å skrive at man er på ferie?? Hva gjør man?
Jeg skal være borte 3 uker på ferie i sommer. Bør jeg sette alt inaktivt eller holder det å skrive at man er på ferie?? Hva gjør man?
Dette er kanskje en annen tråd; Men jeg hadde tenkt å skrive med stor skrift at jeg er på ferie. De må gjerne kjøpe varer, men det blir ikke sendt før datoen jeg er hjemme.
Kim og Miss M: Mange klikker seg direkte inn på varen og kjøper den uten å lese om butikken først, slik at de ikke får med seg at man f.eks er borte og at varen ikke sendes før etter en viss tid. Og å skrive inn denne infoen i hver varebeskrivelse blir for tidkrevende. Det beste er derfor å sette butikken inaktiv. Håper epla lager en ordning slik at butikkene viser selv om en er på ferie, og at varene ikke vises eller at man får beskjed før en trykker bekreft om at butikken er inaktiv inntil valgt dato.
Ja - du har nok rett i det. Det er nok best å sette butikken inaktiv. Jeg vil iallefall ikke risikere at folk handler og må vente i lange tider på varene. Det er ikke noen god reklame.
Jeg har tilgang på mail dit jeg skal. Så jeg kommer også til å sende en mail til de som eventuelt kjøper og si at jeg er borte. Ønsker de da å heve salget pga lang levering, så er ikke det noe problem :) Satser på at det går greit å gjøre det på den måten for min del. Jeg har ikke lyst til å deaktivere butikken heller...
Bakdelen med å inaktivisere butikken er at den forsvinner ut av systemet som om den ikke eksisterer. Det er dumt, hvis tidligere kunder leter etter butikken og tror den er borte fordi den er lagt ned. Man burde i det minste fått opp logoen og butikkinfo når man søkte på butikker som var inaktive - slik at en ikke mister kunder fordi en er i feriemodus.
rettelse: inaktivere :/ (jeg ønsker også å ha retten til å redigere innleggene mine her på forumet)
Jeg synes Silje har gjort noe glupt når hun sommerstengte butikken Vinterdakt. (Ta gjerne en titt selv!) Fjern teksten som vanligvis står øverst, bruk plassen til å informasjon om hvorfor du stenger/når du åpner igjen o.l. Behold varer som ligger i ønskelister - disse kan også virke som lokkemat til du åpner igjen :0) Har du ikke aaalt for mange produkter i ønskelister kan du ta deg bryet med å merke hvert enkelt med leveringstid grunnet ferie, jf tidligere (smart!) innelegg.
innlegg... Aaaargh, enig med Heimlaga..
Takk Laila. Det var en god ide. Den skal jeg bruke.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.