Tåke og Anne Sofie: Hear! Hear! :)
Tåke og Anne Sofie: Hear! Hear! :)
Du burde absolutt ikke gi opp å bruke ekte sølv. Bare å lese seg litt opp, så går det mye greiere=)
Joda Sara, jeg vet det. :) Men, smykker er ikke hovedproduktet mitt, så derfor får det heller ligge litt på vent.
Jeg lager smykkene mine av sølv og kobber og former alt selv og selvfølgelig må det både bankes, loddes, tromles og pusses før de kan selges.
Jeg har prøvd å legge meg på en ok pris, ikke for billig og ikke for dyrt.... etter min mening iallefall og har dette som en "attåtnæring". Sølvstrengen kjøper jeg hos norsk totalleverandør og er trygg på kvaliteten.
Jeg kjøper i stort og det er en stund siden jeg handlet inn, så sølvet har nok steget mye siden sist. Skal bli spennende å se hvor mye jeg får for pengene neste gang. Og prisene på nye ting må nok justeres etter det.
Hei. Jeg er nybegynner her.
Jeg visste ikke at sølv er blitt såååååå dyrt! Jeg kjøpte sølvmaterialer da sølvet kostet 11 dollar unsen(en del år siden, må jeg si), og bruker dem fremdeles.
Men kanskje er det dumt å beregne produktpris utfra datidens sølvpris? Det kan jo skape dårlig balanse i markedet? Samtidig kan jeg få litt dårlig sammvittighet hvis jeg får betalt for nåværende sølvpris siden jeg ikke hadde betalt så mye for det. DETTE ER VANSKELIG!(men jeg selger så lite at det nepppe påvirker særlig....)
Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ha kjøpt sølvet ditt billig og prise ut ifra nåpris. Verdien av det du lager er vel likt dagens verdi uansett. Prisene er lave nok som de er og man får vel ikke mye igjen for arbeidet som legges i hvert produkt.
Takk for rådet! Jeg skal tenke på det når jeg legger ut noe nytt på butikken!
Kloke ord fa Kim:) Dessuten er det jo noen nydelige smykker du har i butikken din Venklikks:) Jeg var bare så forundret over at det var så mange billige sølvprodukter her, men har man ikke kjøpt inn nylig, så er det jo ikke så lett å vite. -men det er bare å ruste seg opp altså, for nå anbefales det å investere i sølv istedenfor i gull... Ønsker dere en fin kveld videre:)
En kommentar på siden av sølvdiskusjonen: Atelier Venklikk: Nydelige perler du lager forresten... hvilken hullstørrelse er det på dem?
Takk for kompliment, Tåke Design og Line!
Hullstørrelsen på små perler for armbånd osv. er ca.1.6mm. For større perler brukt i anheng ca.2.0mm, og for ovale perler som i bildet til venstre ca.3.0mm.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.