av
H. Marcus
for 13 år, 6 måneder siden
Jeg selger og kort, og etter et par år utenfor epla kom jeg fram til at 50,- var en pris folk flest var villig til å betale for et kort de liker. Tok jeg mindre følte jeg at jeg solgte meg selv ut, og tar jeg mer vil ingen ha.
Kortlagerne er nok de store taperne her på epla, fordi en fort kan bruke en hel kveld på et kort uten å få igjen pengene det koster å lage det verken for materiell eller for timebetaling. Utgiftene på materiale som blir ødelagt i prosessen regnes heller ikke med.
Også er det jo stor forskjell på de kortlagerne som kun bruker ferdig pynt limt på en ferdig bakgrunn og alt det der, og de som lager papirblomstpynten selv. Dyre materialer og mye tid sier og lite om et kort er originalt eller ei. Jeg tar flatt 50,- per kort, så får den samla potten heller jevne ut utgiftene jeg har hatt på selve kortet.
Jeg har lyst til å ta mer for kortene mine, særlig hvis jeg sammenligner med andre som selger både dyrere og billigere enn meg. Kortene mine er ikke dårligere, dog de er ofte noe mindre enn de typiske kvadratiske kortene. Og på grunn av størrelsen holder jeg på prisen min. (Prisen satt jeg foprresten opp etter de to første månedene mine her!)