Det går i rykk & napp. Har merket meg at de siste måneders salg er mest til faste kunder, tror både større konkurranse generelt og nå også finværet har litt å si for salget...
Det går i rykk & napp. Har merket meg at de siste måneders salg er mest til faste kunder, tror både større konkurranse generelt og nå også finværet har litt å si for salget...
Før solgte jeg varene mine gjennom bloggbutikken min og det gikk i rykk og napp der også. Kunne være labert noen uker og så plutselig var det mange salg igjen en periode. Hadde vært interessant å høre erfaringer fra de som selger andre steder i tillegg til Epla, som markeder, andre butikkutsalg osv. Er det like labert over hele linja, eller er det spesielt netthandelen det gjelder?
Hos meg er det også stille. Tror det har med sommeren å gjøre jeg.... I fjor vinter solgte jeg jevnt og trutt, men i hele fjor sommer solgte jeg 1 smekke....utrolig kjedelig. Så kom høsten og salget tok seg opp igjen.
Hjelper lite å vite at salget antagelig går opp til høsten igjen når man sitter og syr sommerklær. Er vel ingen som kjøper kortermede gensere og sånt til jul, eller?
Hos meg er det også flere produkter som ligger i ønskeliste, men ikke blir solgt. Sånn har det vært hele tiden synes jeg.
Heisann!
Tenkte bare jeg skulle nevne at vi har sett utslaget av finvær og påske ganske godt på besøks-statistikkene (som de fleste andre norske nettsteder :) - dette vil stabilisere seg etterhvert og vi ser sakte men sikkert at besøket begynner å nærme seg normalt igjen nå. :)
Når det gjelder ønskelisten har jeg sluttet å anta at noen ønsker seg det produktet. Jeg ser ikke på dette som noe stort problem, for nå tenker jeg mer i retningen at noen har lagt det i sin ønskeliste for å ha det med på favoritter eller lister f.eks. Det er stor og god reklame, noe jeg setter stor pris på. Jeg har de siste dagene fjernet flere av produktene som ligger i noens ønskeliste fordi det er solgt på annen måte. Det er ikke store salg i min eplabutikk om dagen heller, men jeg håper det kommer seg. Blir det feil å ønske seg noen regndager så folk holder seg inne foran PC'n litt?
God helg alle sammen, og godt salg! :o)
Hehe, ønske seg regndager, please ikke gjør det :-D Folk reiser jo ofte bort i påska, og tusler utendørs i finværet fremfor å sitte på skjermen.
Har merket litt roligere tider i "ordentlig-butikken" min Pryd også, som ligger inne i et kjøpesenter. Hvis været er FOR dårlig kommer de ikke dit heller, men en fin overskyet middelvei er fint ;-)
Ikke mist motet hvis ting går litt opp og ned, men bruk tid på markedsføring. Facebook og blogg behøver ikke være rene reklamesteder, man må nok ha litt mer innhold for å holde på leserne.
Jeg tenker også at dette kommer til å ta seg opp igjen :) jeg bruker nesten ikke penger selv heller for tiden!
Ikke mist motet! Satt og så på min egen statistikk for litt siden, og fant ut at det samme skjedde i fjor (jeg startet opp butikken min i slutten av 2009). Mars og april var supertrege, mai tok seg litt opp - og juni (feriepenger!) var strålende.
Hm... Hvordan visste du at jeg har dine produkter i ønskelista mi og venter på feriepengene, Mirjam? Det er jo helt sant: siden mars har jeg ønsket meg ting, men tenkt at jeg ikke har råd til å handle nå, må vente til juni.
Hahaha :-) DET var koselig, det! Men det illustrerer poenget godt... Alle epla-selgere kan glede seg til feriepengene kommer ;-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.