Enig i det der med frustrasjonen. Det er jo gøy å se vilken respons man har på sine produkter, og når det stadig blir tatt bort visninger ER det virkelig frustrerende!!!
Enig i det der med frustrasjonen. Det er jo gøy å se vilken respons man har på sine produkter, og når det stadig blir tatt bort visninger ER det virkelig frustrerende!!!
Ja, det er litt frustrerende. Jeg også har flere som plutselig står i null, og de har blitt vist mange ganger... Vi får bare håpe det retter seg!
Flott med forum;) for nå forstod jeg at det ikke var meg som hadde blitt rar.
For i stad hadde jeg flere visninger på nyinnlagte varer og plutselig ble de alle uten om en 0 stilt.
Ja, i dag har det vært ekstremt, selv om dette skjer til stadighet. Opplever akkurat det samme som dere. Må si det er veldig frustrerende da man er litt nyskjerrig på hva folk titter mest på.
Har opplevd det samme i dag jeg også. Rare greier.
Gjelder meg også, så dere er ikke alene..
Hm, ja, har dere sett..... Litt dumt da...
Ok, dette blir litt teknisk, men jeg skal forsøke å forklare hva som har skjedd:
Vi har fryktelig mange sidevisninger på Epla hver dag (som jo er en bra ting!), men for å kunne telle antall treff på produktene kreves det at de lagres i systemet. Hadde vi skrevet til databasen hver gang noen gikk inn på et produkt ville Epla gått veeeeldig tregt, så istedet skriver vi midlertidig til cachen, som skriver til basen hver gang den når fem visninger. Dette går vanligvis veldig bra, men vi puttet inn to nye disker i serveren i dag som krevde en liten restart, og da mistet vi de visningene som lå lagret i cachen. Det er derfor det en periode så ut som systemet bare kunne telle i fem-gangen.. :) I utgangspunktet skal dere ikke kunne ha mistet mer enn fem visninger, men om dere har det, send meg en mail (torunn@epla.no) med produkt-ID og ca antall visninger som var før, så kan jeg ta en titt.
Jeg har en hel del produkter i butikken, og husker ikke alle visningene på alle produktene. Jeg registrere bare at det nå er en del som står i 0 og de aller fleste er rundet av til nærmeste 5. Men, er dette noe som kommer til å fortsette? Det er jo virkelig ingen krise, men det er greit å ha en liten oversikt over hva som blir mest sett på, og hva som ikke vises noe særlig. Tenker på når jeg rydder opp i butikken av og til så er dette greit å vite...
Det er tross alt bedre at epla går raskt enn at jeg har en nøyaktig telling av produkter :o)
Marianne: Vi restarter serveren ytterst sjelden, så i utgangspunktet er det ikke noe som kommer til å fortsette, men vi ser også på andre måter å lagre denne informasjonen på slik at vi ikke er like avhengig av cachen som nå. :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.