Ja, dette "irriterer" meg litt at mange ikke skjønner hva vintage er. Mange tror at bare klær er brukt, da gjerne 2-3 år gamle klær fra HM, kan de kalle et vintage. Man kan bli "lurt" hvis jeg kan kalle det for det. For selger kan jo selge i god tro, og det står jo ikke årstall på klærne. Jeg skal innrømme at når jeg tidsetter klærne jeg selger, så vet jeg ikke 100% om årstallet jeg setter opp stemmer. Men jeg antar, og etter å ha holdt på med dette i noen år, får man en ganske god feeling. Man lærer seg til hva som var inn og populært i de forskjellige tiårene. Det som gjøre det vanskelig er så klart at det meste går i sirkel, gjennbruk og stilinspriasjon har alltid vært i brukt. Så noe som ser ut som det er fra 50-tallet kan like godt være fra 80-tallet. Mest sannsynlig det siste. For kjoler fra lengre tilbake er jo så klart mer sjeldent. Her må man se på søm og merkelapper for lettere å kunne tidfeste plagget. Jeg er uanett med på et åpent forum så andre kan se hva jeg tenker når jeg tidfester plaggene jeg selger.