Hei jeg har kuttet ut postoppkrav etter å fått 2 pakker i retur. Det blir for dyrt.... Har prøvd å få kontakt med kjøper, men de har ikke svart.
Hei jeg har kuttet ut postoppkrav etter å fått 2 pakker i retur. Det blir for dyrt.... Har prøvd å få kontakt med kjøper, men de har ikke svart.
Ja, det er den risikoen jeg ikke er villig til å ta lengre. Jeg har ennå ikke hatt dårlige opplevelser, men dette er første gang det nærmer seg hentefrist, og den fortsatt ikke er hentet.
Det kan hende at pakken blir hentet Marianne, jeg hadde en pakke som lå i over 14 dager med post oppkrav. Sendte flere purre mail til kunde uten å få svar og forventet at pakka skulle sendes i retur. Men plutselig var pakken hentet flere dager over fristen..... dette var post i butikk og en tanke slo meg at kunden kanskje har spurt om utsettelse til de som jobber i butikken. Små lokale steder har kanskje litt slingringsmonn;) Ikke vet jeg. Jeg har iallefall vært heldig til nå:D
Jada, jeg har ikke gitt opp håpet ennå :o) Jeg har også sendt kunden mail med blant annet sporingsnummer, tilfelle hun ikke får hentelapp, men jeg har ikke hørt noe. Det har bare fått meg til å tenke på risikoen ved å sende i oppkrav. Når jeg sender smykker for f.eks 400 kroner, og det koster 105 kroner å sende, da er det bare tull syns jeg.
Jeg har fjernet alternativet for oppkrav i min butikk nå, så får folk heller ta seg bryet med å spørre om de kan få det i oppkrav om de virkelig vil det.
Postoppkrav er like gammeldags som Sjekk i mine øyne :-)
Med PayPal har kunden 60 dager trygg handel og alle pengene tilbake. Ingen venting og bekymring. Jeg ville aldri tatt sjansen på å sende fra meg ting med faktura i pakken heller, syns det var nok styr å innhente betaling da jeg tilbød Privat oppgjør i starten. Dere skal ha kred for is i magen! :o)
Jeg må innrømme at isen min har smeltet nå :o)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.