Jeg har god erfaring med E6000 og det er dette limet jeg bruker:o)Sitter som støpt! Som Ingrid sier så er det viktig å ha god utlufting mens du holder på med det og mens det tørker.
Jeg har god erfaring med E6000 og det er dette limet jeg bruker:o)Sitter som støpt! Som Ingrid sier så er det viktig å ha god utlufting mens du holder på med det og mens det tørker.
Jeg bruker også E6000 til alt! Sitter som støpt:)
Hva med når man skal lime plast mot metall? Har hørt at plast er umulig å lime fordi det inneholder så mye olje. Hm.
Hamaperler er det verste syns jeg. Som teflon. Har enda til gode å finne et lim som limer bløt fet plast.
Ang E6000 har jeg fått noen litt dumme opplevelser med det og. Det liker ikke å få seg en kakk, da kan det løsne. Jeg har feks et etasjefat jeg satte ned litt hardt en dag og da løsnet delene. Har også merket at det ikke liker vann. Ellers, yndlingslim ja :-)
Har prøvd mye og landet på Hasulith Adhesive, kjøper det på hobbybutikken men vet at det også finnes på nett.
Det sitter som bein når alt er gjort riktig; renser delene med neglelakkfjerner eller noe annet fettløsende først, så limer jeg og da sitter det som regel til du bruker makt til å få det løs :)
Vann liker det ikke da, det tror jeg ikke noen lim gjør, da må man bruke tokomponent-lim.
Bortsett fra at E6000 stinker så jeg blir svimmel når jeg limer (har vinduet åpent i all slags vær..) har jeg bare gode erfaringer. Ankelkjedet mitt har sittet på foten en hel sommer og vært med både i dusjen og på stranda i saltvann... ingen tegn til at det løsner.
Hasulith har jeg ikke hørt om før, men skal sjekke det, greit å ha et alternativ hvis jeg skal lime andre materialer enn sateng til sølv.
E6000 er ikke bra for helsa (kreftfremkallende), og forbudt i enkelte stater i usa, har jeg hørt. Vær påpasselig med ventilering ja! Er vel en grunn til at de ikke får det på Panduro i Norge.
Hasulith lukter også sterkt men jeg synes det er bedre enn E6000 - som jeg lett blir uvel av...
Ok, da har jeg bestilt en tube for å sjekke!
Ok, da har jeg bestilt en tube for å sjekke!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.