Jeg har også opplevd at kunden ikke betaler, heldigvis at jeg ikke hadde sendt varen ut, bare pakket den inn og lagt klar til avsendelse...:( veldig irriterende!! Høres ut som om det er noen som driver med dette "for fun"!
Jeg har også opplevd at kunden ikke betaler, heldigvis at jeg ikke hadde sendt varen ut, bare pakket den inn og lagt klar til avsendelse...:( veldig irriterende!! Høres ut som om det er noen som driver med dette "for fun"!
Det er jo sånn generelt ute i verden, det finnes mennesker som ikke gjør opp for seg. Kanskje de som ikke betaler håper på at varen er på tur i posten likevel og håper på en gratis vare - hva vet vel jeg.... :)
Hadde alle betalt for seg her i verden hadde vi jo ikke hatt inkassobyråer - sant?
Jeg passer alltid på å skrive i mailen til kunden at pakken vil bli sendt når pengene er på min konto.. sender aldri noe av gårde før jeg har fått betaling.
Da har jeg fått svar fra denne siste kunden som ikke har betalt og penger er på vei :) Så da kan jeg sende avgårde pakke snart og er blid og fornøyd igjen :)
Tydeligvis mange som opplever dette. Hadde helt klart vært supert med et feedbacksystem. Og etter hva jeg skjønner så er det underveis. Det blir bra!!
Nå har jeg fjerna privat oppgjør-alternativet. Er kjempeskuffet over de to siste "kundene" hvor den ene angret på kjøpet ETTER at jeg hadde mottat faktura fra epla, den andre har jeg ikke hørt noe fra i det hele tatt, til tross for flere mail. Synd at noen alltid må ødelegge for andre.
Jeg har følgende ordlyd i min mail til kunder som velger privat oppgjør:
Takk for at du handler hos Poppy!
Så snart vi har registrert din innbetaling sender vi varene til deg.
Pga erfaringer vi har gjort oss i forhold til privat oppgjør, ser vi helst at betaling skjer så snart som mulig, og innen 5 virkedager. Har vi ikke registrert din innbetaling innen dette, vil varen blir lagt ut i butikken igjen.
Betalingsinformasjon:
Beløp: Kontonummer: XXXX XX XXXXX
Merk innbetalingen med fullt navn.
Jobb blir det selvsagt om kunden ikke betaler, men jeg sender ikke noe mer mail enn dette hvis jeg ikke har registrert betalingen.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.