Lykke til videre!
Lykke til videre!
Så trist at du slutter Camilla. Kommer til å savne deg. Lykke til videre! Klem :)
Lykke til! Jeg trakk me og ut for mange måneder siden, og driver nå en liten butikk/verksted der jeg bor.
Hvilke andre steder en Epla kan jeg legge ut tingene mine for salg? Finn blir altfor dyrt. Det blir også Etsy da Posten tar så sinnsyke gebyrer for å sende pakker utenlands.
Jeg kommer til å beholde butikken min på Epla inntil videre, men har altså lyst til å ha flere "bein" å stå på, hvis jeg kan bruke det uttrykket
Å drive nettbutikk koster penger, logisk nok så er det ikke bare vi som selger som jobber - også de som lager butikkstedet må ha mat.
Du kan lage paypalknotter for kjøp inne i Paypal, og lime på enkeltvarer i blogg (ikke alle steder tillater det) eller hjemmeside. Litt fomlete, tar MASSE tid, men det er ditt, og det koster bare paypalgebyr og eventuelt domene om du vil ha det. Det ligger lærefiler ute på nett.
Det finnes noen som ligner Epla men de får ikke salg der, tror de fleste har mer eller mindre gitt opp.
Ellers finnes det lassevis av nettbutikktilbydere for hvem som helst som du selv må bygge opp butikken til fastpris. Men samtlige er MYE dyrere enn Epla for 90% av butikkeierne her inne. Men de stedene er INGEN felles markedsføring eller forsideportaler, der VI ALLE jobber sammen og lager forsider og linker... du må gjøre alt arbeidet selv. Og kjøpe annonser dersom du ikke har stort nok nettverk selv.
Merkelig nok tror mange at det er gratis å selge, men også de som eier domenene og har god og fungerende programvare og vedlikeholder dem, OGSÅ ha lønn for å tilrettelegge - selv om ikke alle er like flinke. (.. logisk nok...)
Dessverre har besøket stupt her inne på Epla etter innføring av det nye systemet, folk finner ikke frem lengre, antakelig på grunn av det merkelige vare/butikksøket som ikke fungerer. Jeg får tilbakemeldinger om at "nei jeg orker ikke inn på Epla, jeg finner ikke frem der inne". Så de handler direkte istedet. Trist.... for Epla.
Ja, det koster å selge uansett hvilke portal eller metode man bruker. Det koster tid og penger som man bør være villig til å betale for å kunne ha denne muligheten. Det vil alltid slå dårlig ut for noen og bra ut for andre igjen. Det er svært vanskelig å ha et system som absolutt alle føler seg bekvem med. Men når det er sagt så synes jeg virkelig det er synd om fine butikker gir opp Epla på grunn av de nye prisene. Vi trenger mangfold og en motvekt til KINA-varer!
Og så over til visningstall og treff på varer i butikken min. Mildt sagt elendig etter at nye Epla ble lansert...Og salgene, ja hva skal man si da, blir ikke sinna, bare veldig veldig skuffa....
Det er ikke dyrt å selge på Epla om man sammenligner med alternativer. Man kommer på en måte til dekket bord her selv om man må være aktive å sørge for å være synlige selv også. Det vil man nok måtte være uansett hvor man velger å selge. Malurten i begeret nå om dagen er tydeligvis sviktende kunder. Det ser ut til at de aller fleste har opplevd merkbart fall i antall visninger og salg i det siste og at mange også får meldinger fra folk som ikke finner frem her lengre. Jeg scroller selv fremdeles forbi sist innlagte hver eneste gang jeg går inn her. Håper fremdeles at forsiden vil bli endret litt så den blir mere oversiktlig. Jeg sammenligner på en måte Eplas forside med forsiden på et uke/månedsblad o.l. Det skal være fristende variert MEN med hovedfokus på det man først og fremst vil markedsføre - for oss sist innlagte. Det er det vi er her for og det er det vi ønsker at kundene skal se aller først. Håper fremdeles at endringer av forsiden skal komme så kundene igjen finner oss fristende.
Vurderer å slette butikken min selv, så mye utgifter på så lite salg. Jeg har ikke råd til å fortsette egentlig. Kundene finner ikke butikken min, når jeg søker på ord jeg har på mine produkter kommer de ikke opp i søkeresultatet engang :( Jeg holder ut året, så må jeg finne en ny løsning.
Lykke til Camilla.
Jeg har også stengt min butikk nå. Jeg selger vintageklær, så jeg kommer til å forsøke meg på bloppis.no. Samtidig vil jeg satse mer på salg gjennom facebook, det kan jo være en mulighet for mange.:-) Der har man mulighet til å lage annonser og promotere seg selv på annen måte.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.