Bra! Men du må bruke lupe for å se det. Du må i hvert fall vite hvor du skal se. Jeg synes fargeinndeling var en bra ting, det kom godt frem hvilken avdeling du var i, med en eneste gang. Men det er uansett bra at det nytter å si fra, og at det blir lyttet til! Så takk for den :)
Fine linker du har lagt ved, Trollsmed. Jeg har rapportert mye. Noe blir tatt på alvor (noen ganger prompte!), noe blir neglisjert. Det er synd at bevisbyrden ligger hos oss som rapporterer, vi må ha solide bevis for at butikken i frågan slett ikke lager tingene sine selv. Jeg stemmer for en kvalitetssjekk før butikker får åpne, bittelitt kontroll med hva som blir lagt ut. Men det er klart: Noen påstår fremdeles at de lager tingene sine selv, selv om vi vet at de ikke gjør det. Da er det ikke helt lett.
For enkelte er det tydeligvis veldig viktig å ligge under Håndlaget, ikke under Mote. Det gir vel mer prestisje. Og mer salg. Det er jo en grunn til at folk velger å kjøpe håndlaget, og dette vet å utnyttes.
Så: La det strømme på med vesker og sokker og hårbånd og babyting og hekla luer og klokker og smykker som er laga på fabrikk i Litauen, Polen og Kina. Men det skal ikke ligge som håndlaget! Kunder skal vite hva de kjøper! Og jeg har møtt kunder som trodde det de kjøpte var håndlaget av selger, og som ikke handler på Epla lenger. Ikke etter at de oppdaget at de var blitt lurt. Og dét rammer oss alle.