Hva er Sølvplatert metalltråd?
Hva er Sølvplatert metalltråd?
Lurium 2000 ?
Haha! :D Guud, så mye rart..
ÆÆæææh... er det sånt på Epla? Jeg fikk opp denne som førstesøk i google, så ordet er nok nyoppfunnet....
http://www.smykkedeler.com/6mm_Slvplatert_med_blanke_krystaller/p1759217_8067843.aspx
Jeg vurderer jo å begynne å lage TrollsmedBLING, men da vil jeg heller kjøpe Lurium i Kina for å bli lurt uten å føle meg dum...
http://www.alibaba.com/product-gs/549518175/Silver_Plated_Crystal_Rhinestone_Spacer_Beads.html
Der koster de hele 0,006 dollar for stykket. Klarer jeg å regne meg ned til små nok ører?
Usj, mente 0,001 dollar... valutakalkulatoren vil ikke regne ut under et øre....
Det finnes noe som heter SØLVPLETT, der er pokaler, pepperhus, tekanner og sånt som er forsølvet
Antar at det er en fornorsking av det engelske uttrykket silver-plated, som vel egentlig bare betyr forsølvet.
Ja dessverre.. og noen er kort-tenkte nok til å oversette GOLD FILLED til gullfyllt. Dermed lurer de kunden til å tro at det er massiv gulltråd....
Stygg sak...
Lise - når jeg kjøper sølvfylt (silver filled) så skriver jeg sølvfylt. Jeg forklarer så under smykkebeskrivelsen at det er en metallbase og hvilken som er dekket med 10 lag sølv som i FMG,s beskrivelse. Håper ikke jeg lurer noen med dette?
Den er ikke fyllt med sølv, så det er villedende. Den er ikke fyllt med gull. Det er OVERSATT og goldfilled er forgylt på engelsk. Oversetter du det med GULLFYLT så lyver du, for den er ikke fyllt med gull eller sølv. Den er fremdeles bare forsølvet, uansett hvilken metode.
Tror dere meg ikke gå til en gullsmed...
Den er ikke massiv om den er 0,5 mm tråd som mange bruker på perler heller... da hadde gramprisen vært en helt annen. En normal ørekrok veier 0,5-0,8 gram, og med en gullpris på 300 kr grammet... host... så...?
Jeg la en bildefil som illustrerer mengden av edelmetall inn på Facebooksida mi forleden. Det ER ikke gull uansett hvor mange ganger dere sier det. Det kan måles i MY, tusendels mm tynt lag utenpå.
Den ligger i det lange glefseinnlegget i bloggen, det jeg skrev da folk brukte allverdens fagre uttrykk for å få juggel til å høres penere ut enn rett og slett gullfarget metall... gullforgylt, sølvforgylt, gullforsølvet... hulk....
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.