Iht retningslinjene til Posten, så sier de som så:
4.1 Krav til postsendinger sier at jeg posten skal nekte fremsendelse dersom emballasje er av en slik art at de anser det som ikke sendbart.
- OK, så hadde mine pakker vært uforsvarlige å sende pga emballasje så er de PLIKTIGE til å si fra når jeg poster dem! Jeg var jo på postkontoret, betalte for porto til en kundebehandler og han la den i postdunken.. Skulle tro de klarte å si ifra da..
13.3 Posten er ansvarlig for uregistrete forsendelser som er skadet, kommet bort eller forsinket, dersom det skyldes grov uaktsomhet fra Posten sin side.
- Det vil si at selv om pakkene sendes uregistrert som brevpost, så har fortsatt Posten et ansvarskrav her!
Jeg fikk også et svært ullent svar fra Posten idag om at vedkommende skal selv gå med emballasjen de mottok samt innhold til postkontoret og fylle ut et skademeldingsskjema.
Men jeeeez, hovedinnholdet er jo borte!!!!
Jeg er såpass irritert over dårlig kundebehandlig og et forferdelig dårlig svar at jeg faktisk nekter å la dette gå.
I det andre tilfellet som fremkommer av post nummer 2 som jeg skrev så er det HVERTFALL tydelig at det er en eller annen uærlig sjel i Posten et sted som jeg gjerne skulle hatt tak i..
Men hvordan synes dere jeg burde gå fram?
Skal jeg be de som smykkene skulle sendes til gå til hvert sitt postkontor og fylle ut et skademeldingsskjema? Jeg føler jeg ikke får noe kontroll på det, i forhold at jeg gjerne skulle hatt alt dokumentert, men er det for mye å be om at de får med seg en kopi av skademeldingsskjemaet de har fylt ut og sende til meg? Det er jo egentlig det kanskje..
Jeg VET at det liksom er litt filleting dette, men likevel.. Jeg NEKTER å tro at jeg har to forskjellige kunder som lyver til meg. Jeg synes det er litt for grove tilfeller til at jeg vil la dette gå.