(Med paypal har jo kunden iallefall mulighet til å bare trykke en knapp og kreve pengene tilbake)
(Med paypal har jo kunden iallefall mulighet til å bare trykke en knapp og kreve pengene tilbake)
Det er sant, Inrid. Tenkte ikke på det. ;) Kanskje det det automatisk svaret kan ha en fornyings-knapp hver måned? Altså at man må logge seg inn på kontoen sin her på Epla for å fornye den hver 30. dag?
*Ingrid
Tanken var god, men det er nok betryggende for kunden å få informasjon fra et levende menneske om hvor hun skal sette inn pengene.
Er ikke så veldig happy med sånne automatiserte meldinger når jeg selv handler rundt om på nettet - de virker ikke særlig betryggende på noen måte.
Jeg synes i grunnen det er veldig hyggelig å selv ta kontakt med kunden, jeg. Ofte er det ting jeg vil spørre/forsikre meg om: at f.eks. målene på smykket de har bestilt er greie, eller om de ønsker forandringer?
Men så selger jeg heller ikke så mye. Og av de som handler hos meg, er det bare en bitteliten brøkdel som velger privat oppgjør. Så det føles ikke akkurat særlig belastende tidsmessig :)
Som Ingrid nevner så står en skikkelig opprydning av butikker veldig høyt på min ønskeliste! Tror flesteparten av de negative erfaringen kunder mått oppleve på Epla, da ville vært eliminert.
Enig i det du sier om opprydning Torild.
Jeg tror en sånn automatisk melding heller kunne vært en standard informasjon om hva privat oppgjør faktisk betyr, og at det "snart vil komme en mail direkte fra selgeren".
Bare en kort mail, ett par linjer er mer enn nok.
Da får kunden umiddelbart beskjed om at privat oppgjør betyr forhåndsbetaling, og deretter er det opp til selgeren å informere om blant annet kontonummer, tilpasning og det som måtte til for den enkelte selger.
Og nei, det kan ikke stå i ordrebekreftelsen, for den er det ikke alle som leser ;)
Ja, det hørtes veldig greit ut, Marianne! Det hender jo at det tar noen timer før man får mulighet til å skrive til kunden selv, så en slik forklaring umiddelbart ville vært veldig praktisk :)
Ja, det hørtes veldig greit ut, Marianne! Det hender jo at det tar noen timer før man får mulighet til å skrive til kunden selv, så en slik forklaring umiddelbart ville vært veldig praktisk :)
Jeg har alltid ment at Privat oppgjør burde vært byttet ut med Forskuddsbetaling. Da er det liksom ikke noen tvil om betingelsen ved den betalingsformen.
For noen butikker kan det jo hende at privat oppgjør betyr at kunden kan betale når hun har fått varene, hva vet vi :o)
Hver kunde bør egentlig ta seg tid til å lese hver butikks betingelser, kanskje en link og en avkryssningsrute ved utsjekking er på sin plass? Typ, jeg bekrefter å ha lest denne butikkens betingelser, før du får trykke kjøp?
Nå har jeg aldri hatt privat oppgjør, syns det virker litt for løst (noe utallige tråder her på forumet bekrefter), men det er tydelig at mer info kunne hjulpet på saken :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.