Ja, det går tregere her enn før. Flere butikker, mer konkurranse.
Var på svenk Epla, men solgte svært dårlig. Har så smått registrert meg på Amio, som er dansk nettside for håndlaget. Så får jeg se etter ett års tid om det har noe for seg.
Har hatt butikk på Etsy i tre år nå, og trives med det ;-) Skal du åpne butikk der, må du regne med en masse arbeid for i det hele tatt bli sett. Hadde jeg visst på forhånd hvor mye arbeid som jeg har brukt på SEO(søkeordoptimalisering) på Etsy, er jeg ikke sikker på om jeg hadde startet der. Det er ikke bare å legge inn varer og så vente på salgene. I hvert fall er det ikke slik for de aller fleste.
Skriver ikke dette for å ta motet fra noen som har planer om å åpne butikk på Etsy, men det er noe langt mer enn butikk på Epla. Det kreves mye arbeid, og ekstra tid som en bør ha rikelig med :o) Men når du først har startet butikk er det ordentlig moro der. Mange "teams" og forum :)
Når det gjelder porto fra Norge til USA, er det til å grine av. Vi priser oss ut også der. Skal man noen sjanse til å selge til utlandet, må portoen bakes inn i prisen på varene. Det er det jeg gjør.
Når det gjelder toll er ikke det noe problem. Du fyller ut en tolldeklarasjon som klistres utenpå pakken. Hvilke regler hver enkelt land har mht innførsel og maks sum, er kjøperens ansvar.