Noen som vet om det er dyrt å ha egen nettbutikk eller nettside/bloggside?
Noen som vet om det er dyrt å ha egen nettbutikk eller nettside/bloggside?
Gjør du alt selv koster det ikke all verden. Selv betaler jeg ca. 3 - 400,- i året for eget domene og rikelig med plass på web hotell. Der disponerer jeg verktøy til å lage blogg og hjemmeside, men man kan også laste inn eget om man vil. Vil jeg ha nettbutikk, så er det ikke noe problem. Selv har jeg ikke lagt ut det enda, men en dag når jeg finner tid - så kan det hende det kommer også. Men uansett - jeg betaler ikke mer uansett så lenge jeg har plass - og det har jeg masser av :0)
Problemet er at vi blir så dovne med å oppdatere dem. DET er mye arbeid! - Det er like greit å legge inn WordPress og bruke den som hjemmeside, på eget domene enn å lage rein hjemmeside.
Anbefaler ikke å bruke ferdige maler, og finne noen som selger traktorer, dildoer og finanstjenester med samme design....
Jeg betaler 1200 kr året, og da har jeg plass til ti domener, ubegreset antall epostadresser, statistikk, og mer plass en jeg klarer bruke.
Finnes tusenvis av maler da, jeg syns det er helt uproblematisk - så lenge man velger en ganske nøytral en iallefall :-) Det som koster er vel å markedsføre folk inn på din egne lille nettside, å få dem til å finne deg & nettbutikken.
DET er sant Ingrid! Å hale trafikk er det kun vi selv som kan gjøre... alene eller sammen. Det er jo derfor det blir organisert salgsfellesskap i butikker og de bygger kjøpesentere. Mange trekker mot samme døra.---
Og jammen har fjesboka også skjønt at de skal ha betalt dersom vi skal lage oss synlige nok til å skape trafikk! Der viser de bare 15% nå... og det merkes!
(Men duuuuh - pass på å ikke trykk på "most popular" når du velger vistaprint-mal da!)
Hehe, vistaprintmal :-) Holder meg langt unna de malene der ja.
Jeg bruker butikkløsning fra opencart til garnkurven.no. Synes den er grei, men det skal sies at jeg har en dataingeniør i huset som hjelper meg med oppdateringer osv. (Det er nok ikke så vanskelig, men når man først kan få kompetent hjelp...)
Jeg synes det er fint å investere litt penger om man har bestemt seg for å ha en nettbutikk. Hvorfor? pga hackerne. Jeg gjorde alt selv i sta, og nettsiden min ble hacket. Dermed bestemte jeg å inverstere litt for å få en ordentlig nettside, og det har fungert mye bedre. Om man ikke vil ha betaling online, men bare vil vise produktene sine, tror jeg at det går greit å gjøre alt selv og bruke de ulike malene som finnes på nettet.
Det er mer å tenke på enn å lage en nettside og betale for domenet og webhotellet.
Dersom man tenker å ha egen nettside med betaling online, bær man ikke bygge den selv, på grunn av sikkerheten. Da er det bedre å integrere det i f.eks mystore.no eller lignende.
Den som eier domenet og sida er ansvarlig for både programvaren og teknologien/sikkerheten til kortene til kundene, IKKE den som leverer webhotellet. De leverer bare plass på en server med tilgang og lagring av filer til internet. Når det dukker opp virus eller hacking (og det skjer!) er man selv ansvarlig for å fjerne og rydde.
Om man skal ha nettbasert betaling på egen selvkonstruert butikk, annet enn paypalknotter, bør man sjekke teller.no - man skal ha ganske mye salg for at det skal lønne seg.
Jeg har alltid valgt å la den delen som krever sikkerhet, bli tatt i vare av utenforstående sosm kan dette. Og det koster.
ÅH, det var meg igjen på feil innlogging... sukk....
Damene på Eplemarkedet har fremdeles salg, før vi pynter til jul!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.