Takk det samme til deg:-))
Takk det samme til deg:-))
Innlegget er slettet etter ønske fra bruker.
Takk for et godt råd Lise.skal forsøke dette.Er ikke så dreven på data men forsøke skal jeg.Synes det er litt trist at det skal være slik.
Jeg vil ikke råde deg til å lage innlegg og henge ut folk, da det kan slå negativt tilbake på deg selv. (ja det er dumt og kopiere, men det er også dumt å henge ut, så da havner du i fella selv ;-) Jeg skrev et slikt copy-cat-innlegg på bloggen min i desember og har blitt bombardert av stygge kommentarer - riktignok i tillegg til over 80% strålende positive kommentarer, men jeg vil bare si fra at du må være forberedt på mye dritt :-)
Om jeg kan få være ærlig mot deg så syns jeg ikke de pulsvarmerne dine var noen ny oppfinnelse/design, og at hun som kom med like neste dag hadde kopiert er nok ikke skråsikkert akkurat, jeg har faktisk lagd slike selv for et par år siden sammen med tantebarnet mitt på 8år. Pulsvarmer+hekleblomst er ganske lett å komme på, og dermed tror jeg ikke du kan påstå at hun har stjålet din idé..?
Vi får alle bare prøve å lage de beste utgavene selv, og dermed kapre salgene istede for å bruke tid og energi på negative tanker her på epla :-)
Enig med Ingrid her - lurt å trå varsomt. Har selv opplevd å bli beskyldt for kopiering av ei som senere laget noe som var likt med et produkt jeg laget helt i starten av Epla - altså før denne selgeren startet opp butikk. Jeg - og flere andre syr små vesker, punger, toalettmapper osv. Det er nok grenser for hvor mye nytenking som kan gjøres her. Da er det kanskje heller stoffvalg, stil o.l. som kan skille oss fra hverandre. Ikke alle trenger å lage superorginale ting fra bunnen av. Det er mange der ute som gjerne vil kjøpe noe som ikke er fra en vanlig butikk. Det som er viktig er å gjøre en god jobb og produsere et produkt av skikkelig god kvalitet med godt håndverk. Hilde
Hei Ingrid.takk for dine synspunkter.Designet på pulsvarmerne har jeg designet for ca 7 år siden.Men jeg forstår hvordan du tenker.tar imot både positive og negative komentarer.
Du har rett fine,men jeg tenker også designet på hvilken heklemetode man bruker.Og det er sjelden at jeg hekler staver som er mest vanlig.Så det er ikke noe gøy.Men jeg skal ta det til ettertanke å trø varsomt her inne.
Sjal med blomst, pulsvarmere med blomst, lue med blomst osv. er etterhvert et ganske velbrukt tema -av mange og derfor ganske uoriginalt, egentlig. Jeg har selv et par tolkninger over dette tema i min egen butikk.
Hvis derimot noen skulle finne på å kopiere noe som er helt unikt, som f.eks dine sommerfuglstrikker, ville jeg definitivt reagert på dine vegne. De har liksom en mer "personlig signatur". Kopiering er utrolig irriterende når det skjer, en uting!
Kan jeg forresten få lov til å komme med et lite tips til deg? Du burde promotere de sommerfuglene dine litt mer. Istedet for å legge alle sammen i en samling på bare ett bilde, promotere dem en og en! De er kjempesøte! Masse lykke til :)
Tusen takk for gode råd,skal forsøke dette.Er så ny på disse nettgreiene,godt med tips ifra noen som har vært med ei stund:-)
Hei Astrid!
Flotte produkter du har :-) Skal ikke si så mye mer om det med kopiering, men vil bare følge opp Elises innlegg her - kjempelurt om du promoterer produktene dine et og et, og ikke i grupper, hvis ikke lurer folk på om de får f.eks alle hårstrikkene i assorterte farger til 40,- . Ta gode produktbilder, gjerne med lysere bakgrunn, og fra flere vinkler (ovenfra, fra siden osv). I tillegg bør du ha bilde av produktene i sitt rette element/miljø om mulig, f.eks iphone/mobiletui med mobiltelefon halvveis inni, helt inni, ved siden av osv :-) Da får kunden et mye bedre inntrykk av produktet ditt :-)
Unni har et supert innlegg i bloggen om nettopp dette, trykk HER så kommer du rett inn i bloggen hennes! Hun har flere gode tips også for oss EPLA selgere, og jeg har lært en hel masse av henne og de andre selgernes tips her inne!
Lykke til, du har flotte produkter:-)
Hilsen Vibeke
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.