Jeg forventeer ikke angrerett på loppis - og dermed ikke på bloppis heller ;-) Men opplysninger er viktige ja!
Jeg forventeer ikke angrerett på loppis - og dermed ikke på bloppis heller ;-) Men opplysninger er viktige ja!
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Epla tydeligvis driver to konkurerende nettbutikkbaser. Epla mote er vel like mye loppemarked på nett som Bloppis. Kanskje meningen er å tjene dobbelt så mye penger på at vi legger ut produktene begge steder? Hvis ikke dette er tilfelle så lurer jeg på av ren nysgjerrighet hvorfor de har to nesten like portaler. Jeg hadde forstått det hvis Epla kun var for håndlaget og Bloppis ble opprettet for å skulle flytte alt loppisrelatert (mote og samler) dit. Og hvis innleggene blir fjernet fordi vi tar opp spørsmålet om hva Bloppis er, så synes jeg det hele blir litt shady...
Har noen innlegg blitt fjernet? Jeg ser helt klart en forskjell, eller iallefall potensiell forskjell på Epla mote og bloppis. Håper iallefall at det er forskjell ;-) Da epla gikk fra kun å ha håndlaget til og også ha vintage syns jeg det passet kjempebra, men å legge ut loppevarer sammen med kunsthåndtverk syns jeg blir bare rot og trist. Det er jo også en forskjell i pris på tjenestene, så syns i bunn og grunn de to stedene komplementerer hverandre mer enn å konkurrere :o)
Ingrid: Ikke fjernet som jeg vet, men det er en som nevner at det sikkert ikke er lov til å snakke om Bloppis her inne, og hvis det er tilfelle så kan man risikere at poster blir fjernet. Men jeg vet ikke hva Epla mener om dette. Jeg vet heller ikke hvilken rolle Epla har i Bloppis annet enn at de er oppgitt som eiere. Og jeg forstår ikke hvorfor de skal drive to steder som er så like. Da ville det vel være mer naturlig å la Epla være for håndlaget og Bloppis for brukt. Jeg opprettet ikke posten for å kritisere Epla, jeg bare irriterer meg over å ikke forstå hvorfor Epla startet opp Bloppis ble opprettet når de allerede har Epla mote og epla samler, og hvorfor de ikke nevnte lanseringen med et eneste ord hverken på bloggen sin eller andre steder. Som sagt, ikke kritikk (jeg har jo ingen ting med hva de gjør). Bare nyfiken på intensjonen...
Hvorfor er det ikke lov å snakke om Bloppis? er det munnkurv her inne? Dette forklarer for min del hvorfor EPla får så lite oppmersomhet og hvorfor man ikke får svar på henvendelser, og at spam blir liggende i evigheter. Kunne gjerne tenkt meg å høre direkte fra Epla admin om at det virkelig er de.
Værsågod, dette skriver de om seg selv på sin FB-side: Bloppis er heleid av Aller Media. Nettstedet driftes av Epla AS, i samarbeid med Aller-merkevarene Cosmopolitan, Mag, Topp og KK.no.
Som jeg nettopp skrev på den andre Bloppis-tråden: Bloppis er basert på samme tekniske plattform som Epla (som Aller også kjøpte da de kjøpte Epla), og vi hjelper til med tekniske ting og drift når det er behov for det. Det er altså Aller som startet Bloppis :)
Vi anser forsåvidt ikke Bloppis som en konkurrent. De har en veldig annen brukermasse, og et helt annet fokus enn oss. Og nei, vi har ingen problemer med at dere diskuterer Bloppis her. :)
Litt utenfor tråden her, men siden du nevner fokuset til epla... Hva er egentlig fokuset til epla nå? For meg virker det som det er blitt forandret siden jeg startet butikk her. Da virket det som det var veldig fokus på at ting skulle være håndlaget og unikt, nå virker det som at det ikke er så viktig lenger. Er det riktig oppfattet?
Hei Laima!
Vi er fortsatt veldig opptatt av at produkter som er å finne på Epla skal være unikt og håndlaget, det er hele essensen til Epla og grunnen til at vi startet nettstedet. Innenfor disse rammene ligger også produkter som er designet av en person men produsert av andre, da kan designeren selv selge disse produktene som håndlaget på Epla.
Vi er nok like frustrerte som dere over enkelte ting som legges ut på Epla for tiden, det virker som vi har blitt 'oppdaget' av selgere (primært fra utlandet) som ikke bryr seg om å følge de reglene som vi har. Problemet er at ikke alt er opplagt masseproduksjon og dermed ikke kan fjernes fortløpende. Vi må kontakte hver enkelt selger, be om en forklaring på om dette er håndlagde produkter eller ikke og gi dem en svarfrist. Hvis fristen ikke overholdes er det enkelt å bare stenge butikken, men ofte får vi som svar at produktene er håndlaget av dem selv uten ytterligere forklaring. Da blir det vanskelig å bare stenge butikken uten videre oppfølging i og med at vi ikke har noen mulighet til å etterprøve det de sier. Som du sikkert forstår er dette en ressurskrevende jobb, men vi følger opp de rapportene vi får jevnt og trutt. Mange kan føle at det tar lang tid å få gjort noe med saken når de rapporterer inn slike butikker, men det betyr ikke at vi ikke ønsker å jobbe med å rydde opp, for det vil vi virkelig!
Håper det var svar på det du lurte på. :)
Flott, det var godt å høre! Gleder meg til Epla får tilbake den opprinnelige profilen sin! :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.