V.s: Selv om en ikke er fargeblind, KAN det være vanskelig først å ta selve bildet i riktig lys (selvfølgelig i dagslys uten blitz), så ta det inn i PS, og så ut på Epla - og fremdeles se fargene akkurat som jeg ser dem i virkeligheta. Fargene skifter jo også med lyset, så jeg prøver ofte å ta noen bilder i sol og noen i ikke-sol. Auto color eller auto tone bruker jeg ofte (det er dog slett ikke alltid dét blir bra heller), men takk for tipset om curves! Skal forske mer på det, har opplevd det som litt vanskelig/veldig mye jobb. Bildene lagres i sRGB, de blir likevel både lysere og gulere når de er ute på Epla.
Silje: Du har veldig bra bilder! Ikke minst det at en med en gang kan se hva det ER :) Noen har så mye dill i bildene sine at en (i hvert fall ikke ved første øyekast) skjønner hva det er som egentlig selges. Atter andre har bilder opp ned, eller ekstremt uklare mobilbilder - det er mye rart ute og går :)
Det er også veldig bra, som Fine Ting sier, å beskrive fargene i produktbeskrivelsen. Men det finnes veldig mange f.eks. blå- og grønnfarger! Kobolt og oliven, javel, men jeg sliter ofte med å finne riktig navn på fargene. Noen som veit om et sted en kan finne et slags fargekart med ulike navn på farger/nyanser? Jeg har funnet et på engelsk, men det er liksom ikke så relevant…