Jeg purrer etter to dager. Hører jeg ikke noe da, legges varen tilbake i butikken. Orker ikke vente på at kunden skal somle seg til en gang å svare. Stort sett skjer ikke det.
Jeg purrer etter to dager. Hører jeg ikke noe da, legges varen tilbake i butikken. Orker ikke vente på at kunden skal somle seg til en gang å svare. Stort sett skjer ikke det.
Hjelpe meg for et styr! Høres helt horibelt ut altså. Det er da ikke forskjell på om man har butikken som hobby eller som jobb. Nei, nå får vi skjerpe oss her! Og er vi på ferie så tenger vi butikken.
Og når det er sagt, så kommer aldri ikke til å gå tilbake til privat oppgjør. Har til dags dato ikke hatt et eneste problem med pay pal. Og mailing mellom meg og kundene har vært helt topp. .O))
Holde, jeg håper du er heldig med resten av kjøpene dine :o))
... HILDE.... skal de være! (redigeringsknapppppp!)
.... og det var til Hilde (uten bilde) ;O))
Samme her...på min første salg....ble nesten litt lei meg
Huff.. Jana R. Ikke rart du ble lei deg da!
Ja det er et styr. Har ikke fortalt brøk delen av det jeg har opp levd fra selgere på epla.De som er skikkelige de er fantastiske og da bestiller jeg mer en en gang hvis jeg finner noe jeg liker. Det har jeg gjort flere ganger. Da vet jeg at jeg kan stole på dem. Da går det fint å handle der en gang til.Andre hadde kanskje gitt opp etter første gang de ikke hørte noe fra butikken. Jeg er en person som tror det beste om folk. Det er langt i fra alltid det stemmer har jeg fått merke etter hvert ja. Da fortsetter jeg å handle men jeg blir ikke glad når det hender og ikke så mange ganger.folk selger for mye fint her.
Har også fått ei bestilling som ikkje vart gjennomført. Ganske irriterande, sjølv om det skjer sjeldan. Har kutta ut privat oppgjer (men mulighet for å opne for det dersom kunden tek kontakt i forkant).
Jeg har også kuttet ut privat oppgjør og har bare Paypal som betalingsmåte i min butikk. Hvis det er slik at noen driver å tullekjøper her så kan man jo risikere at de «kjøper» hele butikken og da blir det ganske dyrt å skulle legge alle varene inn igjen.
Jeg tror det er noen som glemmer at når man registrerer seg som bruker av Epla, om man er kjøper eller selger, så aksepterer man samtidig Eplas brukerbetingelser og vilkår. Idet man trykker på kjøp-knappen har man faktisk inngått en avtale med selger.
Jeg fant denne setningen: «Dersom kjøper ikke betaler for varen, så kan selger kreve gjennomføring av kjøpet, holde varen tilbake, kreve heving av kjøpet eller kreve erstatning for økonomisk tap.»
Å måtte legge inn et og annet produkt på nytt til 2,5 er jo ikke store økonomiske tapet, men jeg har jo også hørt om de som har blitt sittende inne med spesiallagde smykker med initialer, klær sydd etter mål osv.
Heretter blir det i alle fall bare Paypal hos meg og så får de som ønsker privat oppgjør ta kontakt på forhånd. Da kan jeg i alle fall selv styre når en vare tas ut av butikken min.
Når man trykker kjøp må man også krysse av for at man har lest eplas regler, og at man bekrefter kjøpet. Syns det er ganske frekt å bare trykke rundt innpå sidene her, tenker de ikke på at det sitter personer i andre enden og blir så glade for salg, også kjempeskuffet og bruker mye tid på å rydde opp etterpå?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.