Ja, Laila, der har du et godt råd! :O)
Ja, Laila, der har du et godt råd! :O)
Så rart at mange har problemer med dette! Jeg har hatt privat oppgjør hele veien, og bare måtte purre én gang.
Når jeg får en bestilling med privat oppgjør, sender jeg en pdf-faktura med 7 dager forfall og sender av gårde varen før jeg har registrert betalingen. Mange vil kanskje kalle meg naiv, men det har alltid gått bra, og jeg nærmer meg vel 180 salg nå. Kun én gang har betalingen uteblitt, da sendte jeg ny faktura med purregebyr på 67kr ekstra, denne ble betalt med én gang,
Jeg tar eplasalgene på firmaet mitt, så kanskje det er større takhøyde for å slurve med betalingene dersom folk bestiller av privatpersoner og ikke firma?
Det kan hende du har rett i, men jeg har firma, er momspliktig og sender faktura på samme måte som deg og opplever likevel dette. De fleste kjøpene som ikke blir gjennomført er kunder som bestiller smykker med egen tekst, gjerne ganske dyre produkter. Det er nok bare tilfellet at de ombestemmer seg, og ikke at de satser på å få gratis vare, men synes det er på sin plass med en beskjed om at man var litt for spontan da man handlet, og ønsker å trekke bestillingen..
Bare en tanke, men kanskje det har noe å si ettersom hva som kjøpes?
Kanskje det skjer oftere med vi som lager smykker for eksempel, enn dere som driver hovedsaklig med søk/strikk etc?
Satt akkurat og tenkte det samme anniemail! ;o))
Er enig med at 14 dagar er lang betalingsfrist. Har fleire gongar tenkt å endre det til 7 dagar. Uansett greit å ha med litt info iht betaling og epost på framsida til butikken.
Hadde en periode for noen mnder siden da jeg fikk inn mange bestillinger, men samtlige lot være å svare og betale! Holdt på å bli gal! Og det skjedde selv om jeg sendte epost umiddelbart etter at bestillingen hadde kommet inn. Rart at så mange ombestemmer seg rett etter at de har bestilt noe?!
Jeg tilbyr utelukkende privat betaling fordi jeg ikke kan fordra paypal. Har bare hatt problemer med det selv, og kjøper selv aldri noe som bare tilbyr dette alternativet.
Virker dog som min nye politikk på tre dagers betalingsfrist faktisk har ført til at folk betaler! :)
Hei jeg har skrevet flere ganger at jeg ikke hører fra selgere. Jeg vil betale og ønsker varene men jeg får ikke kontakt med selgerne. Fikk plutselig melding fra en av de siste jeg kjøpte fra. Ikke hun jeg bestilte fra 30 juni. Hun jeg hørte fra hun var sur og hun hadde vært på ferie. Hadde ikke hørt at de måtte skrive at butikken var stengt for sommer ferie. Vet ikke om epla damnee sender melding til dere om det? Hun hadde solgt varen jeg kjøpte skylte på data styr. Hun hadde aldri hørt noe om at butikker ikke svarte. Jeg skrev at det er sant jeg lyger ikke. Jeg bruker alltid privat oppgjør. Hjelper ikke for meg om jeg bruker paypal når jeg ikke hører fra selgerne uansett. Så dette går jo begge veier. Jeg er nervøs helt frem til heg hører noe. Jeg har jo lyst på varne ellers så hadde jeg aldri kjøpt dem. Det nytter ikke å rapportere dem heller. Har ikke hørt et ord fra epla etter jeg gjorde det. Ha en fin dag. Skal ha meg noe mer på epla men jeg gir snart opp. Hvis det fortsetter sånn.
Så synd at du har vært så uheldig med selgerne, Hilde!
Kjære vene, vi butikkeiere må da skjønne at det er vi som har ansvaret selv, og må gi en eller annen beskjed til potensielle kunder om at butikken er stengt når vi reiser på ferie. Makan! Kjøpte noe i fjor sommer. Fikk sms fra selger som var i syden. "sender om to uker". Litt kjedelig, i og med at det dreide seg om en gave.
alle utenom en er antikviteter. Utenom hun som fikk surt svar fra. Hun kunne ikke være på e-post hele tiden for epla var bare hobby. Jeg tenker kanskje at dette er en butikk. Flere av dere lever jo av dette. Virker som hun brydde seg lite både om kunder og butikker. Når hun i tillegg har solgt varen da koker det over for meg. Tror ikke hun skulle hatt butikk i det hele tatt. Når man sender og sender og epla damene sender e-poster og ikke får svar. Aner ikke hvor mange jeg har sendt til og bedt om å få lov å betale for varen. Da har de seriøse tatt kontakt. De useriøse tar aldri kontakt. De med hånarbeid og smykker har vært veldig flinke og de med såper. En med noe mat greier tok aldri kontakt. Ellers er det antikviteter utenom hun siste som var noe hun hadde sydd og solgte. Skal jeg ta det for at det er hobby og tenke at jeg har flaks at jeg får svar eller ikke? I følge hun så skulle jeg tenke sånn. Jeg sendte kun en e-post rapporterte henne først. Hun skrev hun hadde funnet mailen min plutselig. De jeg har spurt om å lage ting har vært fantastiske. Har de ikke kunnet så har de gitt fin besjed og takket meg for oppdraget at jeg har spurt dem. Det er sånn det skal være. Da er jeg blid igjen. Ha en fin dag alle sammen.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.