Hei!
Bestilte en vare 18.mars som jeg enda ikke har fått. Får ikke kontakt med selger. Det jeg lurer på er, hvordan går man frem for å få tilbake panger som er betalt mad paypal? Og er det evt en tidsfrist for dette?
Kristin.
Hei!
Bestilte en vare 18.mars som jeg enda ikke har fått. Får ikke kontakt med selger. Det jeg lurer på er, hvordan går man frem for å få tilbake panger som er betalt mad paypal? Og er det evt en tidsfrist for dette?
Kristin.
Hei, Kristin!
Så trist å høre at du ikke har fått varen din eller kontakt med selger - sånn skal det ikke være!
Dessverre er nok tidsfristen for PayPal dispute gått ut, for den er på 45 dager. Det du kan prøve å gjøre er å rapportere butikken inn til Epla, så de kan prøve å kontakt med selgeren eller eventuelt stenge hele butikken. Om du går til butikken så finner du rapporteringslinken i margen på venstre side. Kanskje det ordner seg til slutt!
Her er en link til fremgangsmåte hos PayPal om du skulle være så uheldig at noe lignende skjer igjen: How to Dispute a PayPal Transaction.
Ok. Tusen takk Modrn:)
Hadde en mistanke om at fristen var ute, men var usikker. Tok meg den frihet å rapportere både butikk og sende privat meld i kveld jeg. Bare så jeg er sikker på at de får beskjed. Og jeg som ville ha den tallerkenen! Som tidligere forsvant i brann i barndomshjemmet mitt. Hrmf.. :(
Mange butikker her som ikke svarer noen gang. Mange antikviteter jeg virkelig ville ha men hørte aldri noen gang fra selger etter melding etter melding. Jeg brukte privat oppgjør: Tapte ikke penger men jeg får jo heller ikke varen. Har rapportert en butikk i går så nå er jeg spent hva som hender der. Jeg fatter bare ikke hvorfor de driver på butikk når de bryr seg så lite om kundene. Det er som jeg skulle skrevet om meg sjøl. Håper du hører fra selger eller noe hender med butikken hennes.
Det har skjedd med meg og andre jeg kjenner flere ganger faktisk, og særlig når det gjelder antikviteter. Folk svarer ikke og kommer med merkelige historier..
En gang kjøpte jeg på internett, alt var først i orden, så fikk jeg vite at "ops, de hadde visst solgt varen ut fra butikken". Det aller værste var at en annen person fra samme butikk ringte meg og sa at den var borte i posten.. Var tydeligvis ikke klar over at noen annen fra samme butikk hadde ringt.. Fikk igjen pengene mine rimelig kjapt for å si det sånn.
Jeg har rapportert to butikker nå. Går ikke an å rapportere produktet for da kommer det opp en feilmelding som heter 404. Det kommer det hver eneste gang dette sjer. Selgeren har fått e-post begge to men jeg hører ikke noe fra dem. Fatter ikke hvorfor de har butikker når de holder på sånn. De har solgt veldig få varer begge butikkene så de burde være glad for flere salg. Men det virker ikke sånn. Ikke vet jeg hvor lenge jeg holder ut med dette styret når jeg ikke får varene mine. Ha en fin dag hilsen frustrert Hilde.
Jeg får ikke mottatt mail i dag og heller ikke i går. Leter etter feilen og håper det ordner seg før ferien til helgen. Håper ikke jeg er en av de som ikke har svart de siste dagene.
Nei den ene butikken la jeg inn bestilling den 30 juni og den andre for 4 -5 dager siden. Kan ikke skrive hva de heter. Håper du får til e-posten man er så avhengig av den. Ha en fin snart kveld.
Ville bare si at jeg har kun posetive erfaringer med selgerene her inne! :) De er kreative,dyktige,hyggelige,hjelpsomme og flink til å ta en utfordring på strak arm :)
Må jo få frem i lyset det posetive og :)
nååh ♥
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.