Selvfølgelig kan det være flere grummer til å ikke legge ut nye ting, jeg mener ikke at alle som ikke legger ut noe nytt på en stund gir f.. altså :)
Selvfølgelig kan det være flere grummer til å ikke legge ut nye ting, jeg mener ikke at alle som ikke legger ut noe nytt på en stund gir f.. altså :)
Klart mye er sesongbetont. Men det er ikke de butikkene jeg mener nei ;-) Siste jeg hørte var 5500 registrerte butikker..
Hjelpes, 5500....å så er vi så få som bruker forumet. Det er mange butikker å holde styr på det.
Jeg er så enige med dere, men vi må ikke skjære alle over en kam. Det trenger ikke være en useriøs butikk selv om den inneholder noen få produkter, og det er liten aktivitet. Selgeren kan jo ha full kontroll på mailboksen sin, og sjekker om de har salg, selv om det er lenge siden nye varer er lagt ut. En annen sak blir det når det står at de har januarsalg midt i juli. Da trengs det å ruskes litt opp! Tror faktisk det er mange som "glemmer av" Eplabutikken sin når det er lite eller ingen salg.
Det trenger jo ikke å være verre enn at de eierne som ikke har vært innlogget de siste X uker/måneder/år/tiår får en mail som de må svare på i løpet av ett gitt tidsrom ellers blir butikken slettet.
Det å ha muligheten til å slette butikken sin fullstendig uten å sende mail til epla ville vel kanskje også ha hjulpet. Spesielt i forhold til å åpne url'n for nye selgere...
å åpne URL'en for nye selgere? Tenker du på serverplass eller faktisk at nye butikker ønsker samme navn som en "utdødd" eplabutikk hadde før? ;-)
Men ja, helt enig i en sånn løsning. Gi et lite pip eller bli slettet + muligheten til å slette seg selv (hvis den ikke finnes).
Nå følte jeg meg litt truffet her.. Jeg er en av de som har en lite aktiv butikk. Har hatt flere luer til salgs her, men endte med å selge de fleste på ei håndarbeidsmesse rundt påsketider. Hadde samme pris på de der som her, så ser jo at det er marked for sånt, men har enn så lenge ikke fått solgt en eneste ting her på epla. Det kan jo få noen og enhver til å miste litt motet.. ;) Selvom butikken min har sett "død" ut har jeg fulgt med. Har lenge hatt planer om å lage og legge ut mer, men tiden har bare ikke strukket til, og jeg har hatt lyst til å legge ut flere produkter samtidig, ikke bare ett og ett. Nå har jeg heldigvis fått samlet opp litt, så nå kommer det snart mer. :)
Uansett, tilbake til saken; det er jo synd om man ikke engang får en beklagelse fra selger når det er den som har rotet. Uprofesjonelt. Og er det noe jeg har savnet på Epla fra dag 1 er det et tilbakemeldingssystem a la ebay og etsy sitt. (Kanskje mest etsy, for der har man muligheten til å skrive litt mer enn på ebay.)
Gammel tråd, men likevel. Skrev for det, jeg. :)
Hvis man er innom ofte kan man iallefall passe på å oppdatere butikkinfoen litt (ikke ment mot deg Pia Therese), noen har jo "god jul" stående til langt uti juni! ;-)
En liten kommentar iforhold til å legge ut mange varer, erfaringsmessig er det fint å spre det litt utover istede for å legge ut alt i en bolk. Da er du "synlig" i mange dager istede for bare én :-)
Det slår meg at dersom jeg ikke har noe nytt å legge inn på en stund, bør jeg iallefall informere på forsiden om at flere produkter kommer da og da, og at jeg er "i gang" selv om jeg ser litt fraværende ut. Og evt skrive dato for når jeg skrev den beskjeden... Da er det lettere for kunder å se om butikken er aktiv, eller ikke.
Så leit at det blei krøll for deg, Lene- håper ikke en sånn hendelse gjentar seg her inne.
Jeg hadde en kunde som kjøpte lue av meg, og jeg sendte mail med en gang (pleier å gjøre det)- og spurte samtidig om hun ønska at jeg skulle strikke på øreklaffer uten ekstra kostnad. Godt jeg gjorde det, for hun hadde ikke sett på cm- målene- og tatt lua for å være til voksen... Da spurte jeg om hun ønska penger tilbake, eller om hun ville jeg skulle strikke en ny lue til henne (for samme pris). Da kunne hun velge farger selv. Hun valgte det siste. Fikk beskjeden på ettermiddagen/ kvelden på fredag, og lørdag kl 11.55 ble pakka levert i posten. Man strekker seg jo for kundene ;o)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.