Leste dette om iZettle i dag... https://www.izettle.com/NO/blog/2012/07/30/letter-to-izettlers-in-denmark-finland-and-norway/
:/
Leste dette om iZettle i dag... https://www.izettle.com/NO/blog/2012/07/30/letter-to-izettlers-in-denmark-finland-and-norway/
:/
Skal tro hvorfor Visa ikke aksepterer å bli brukt via izettle lenger ? Er det noen som har funnet alternativ for android?
Nå kan man både betale med Visa og bruke android telefon :) https://www.izettle.com/no/blog Noen som har supernye erfaringer?
Jeg har sittet i halve dag og lastet ned paypal for android... men kommer ikke inn.... mumler og veiver... vil jo gjerne ha den med på messer. De norske betalingsautomatene er altfor dyre!
Har bestilt kortleser tidligere i uka, så det blir spennende å se om den dukker opp tidsnok til å få testet iZettle på årets julemesser :-)
Mens i kjøps- og leveringsbetingelsene stod det leveringstid på 10 dager stod det "i løpet av noen få uker" i kvitteringen jeg fikk.
Var innom nettsiden deres nettopp og prisen nå er bare 199 kr, mot 249 kr når jeg bestilte den. Så om kundene føler seg komfortable med å bruke den, tror jeg det er kjapt inntjente penger. Skal si i fra når jeg har mottatt den og fått prøvd den!
I dag fikk jeg kortleseren i posten, og en e-post om at jeg får tilbakebetalt 50 kr så betalte da 199 kr for kortleseren inkl porto.
Har testet den selv nå, og betaling med MasterCard var veldig enkelt. Bare sett inn kortet og kunden signerer på skjermen (prøvde på iPhone) og så kan kunden få kvittering på e-post om h*n ønsker det.
Betaling med Visakort var litt mer omstendig. Man skal via app'en sende en tekstmelding til kunden, der er det en link som kunden skal følge og der skal kortinformasjonen skrives inn. Slik som man gjør med Paypal om man ikke har konto der.
Jeg tenker at man kan skrive inn sitt eget (selger sitt) telefonnummer så linken man må følge for å skrive inn kortdetaljer kommer på selgers telefon, så alt kan ordnes av selger. Tenker at det er enklest og tar kortest tid, forutsatt at kjøper syns dette er greit. Skal på årets siste julemesse på søndag så da blir kortleseren med. Blir spennende å se om det er noen som vil betale med kort! :-)
Jeg fikk kortleser i dag, og gleder meg til å kunne ta imot kortbetalinger
Vi har prøvd iZettle på marked nå og det fungerte greit med Visa og melding til kunden med link. Har også fått kortleseren. Er veldig spent på hvor mange som egentlig har Martercard eller American Express.
Skulle tro det er en mulighet å bruke PayPal på samme måte - mail til kunde med betalingslink. Men det er litt omstendig da... Spesielt hvis det er kø foran bordet :-) Spent på å høre erfaringer Gunn!
Jeg har fått prøvd iZettle med VISA en gang, og det var litt krøkkete, mest fordi det var dårlig mobildekning i lokalet - men det tok også litt tid for kunden å finne ut av, tastet kortnr inn feil med sine kalde fingre og litt sånt. Men fungerte gjorde det!
Jeg tror Paypal-appen er minst like grei å bruke, kanskje enklere - men jeg kan ikke forestille meg at kvitteringen til kunde blir like bra. Noen som har prøvd?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.