Jeg har sydd noen tøfler av dynetrekk, topper ol som har vært brukt, kan jeg da skrive i teksten at dette er re-design ( vist det heter det ) Jeg er litt grønn på dette sikkert noen som er god på dette her ;-))
Jeg har sydd noen tøfler av dynetrekk, topper ol som har vært brukt, kan jeg da skrive i teksten at dette er re-design ( vist det heter det ) Jeg er litt grønn på dette sikkert noen som er god på dette her ;-))
Ja, det er vel akkurat det re-design er det? Ta noe gammelt og lag noe nytt av det.
Ja - du kan.
Flott , da tenkte jeg rett ;-) tusen takk for svar !!
Det er litt ulike definisjoner av uttrykket redesign i Norden og ellers i verden, har jeg inntrykk av. Men her er det i hvert fall godt innarbeidet slik du bruker det!
Enig. Tror det internasjonalt er mer snakk om "upcycling" når man gjenbruker materialer? Unni, du er vel mest kjent i terminologien her tror jeg ;-)
Tusen takk for svar! Når jeg legger ut tøfler som er re-design, bør jeg skrive hva det har vært før, feks en topp ?
Jeg har litt mer sansen for å bruke beskrivelsen "gjenbruk" på dette, jeg? Gjenbruk forteller liksom at noe er brukt mer enn en gang, brukt på nytt til noe annet, mens jeg tenker på redesign som at man har forbedret designet på noe? En utgave av noe som kanskje trenger en "oppussing" eller forbedring blir redesignet, blir det ikke? Eller er det bare meg?
Nei, Laila, det er ikke bare deg - samme oppfatning har jeg også. Vi bruker ikke begrepet "re-design" om våre ting fordi det da høres ut som om vi har forandret/ endret design på tingene, ikke laget de selv - ihvertfall i våre hoder. Og det er dette jeg legger i begrepet også når andre bruker det. Enig med du om at "gjenbruk" er mer passende. Interessant å høre andre meninger om dette dog...
Jeg sliter ikke akkurat ut symaskinen, men synes din beskrivelse høres veldig riktig ut.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.