Hei, jeg har tenkt å gå til anskaffelse av en overlockmaskin, og tenkte at her på Epla er det mange syglade mennesker! :) Har dere noe å anbefale, av merker og egenskaper? Hilde :)
Hei, jeg har tenkt å gå til anskaffelse av en overlockmaskin, og tenkte at her på Epla er det mange syglade mennesker! :) Har dere noe å anbefale, av merker og egenskaper? Hilde :)
Overlockmaskin er en god investering, Inger :-) For å dele mine erfaringer: Jeg har en Brother - den syr og kutter veldig bra, men selve dekselet på maskinen "glir" litt, så det samler seg mer stoff enn nødvendlig inn i maskina. Elna vet jeg andre har dårlige erfaringer med.
Som symaskin har vi svært gode erfaringer med Janome og hadde gjerne skulle prøve deres overlocker. Singer, som jeg alltid har tenkt som RollsRoycen av maskiner, har skuffet stort, i flere modeller av maskiner. Aner ikke om hvordan overlockermaskinene deres er - skulle gjerne selv hørt om erfaringer med de.
Lykke til med kjøpet :-)
Silje
Min Janome overlock har ikke sviktet ett sekund, og den har vært i hyppig bruk i mer enn 10 år nå! Skal jeg ha ny en vakker dag går jeg nok for samme merket, ettersom det har vært så velsignet problemfritt over så lang tid :)Mine andre symaskiner er av samme merke, veldig fornøyd!
Jeg kjøpte nettopp en billig en på Stoff og Stil. Elna. Har ikke noen erfaring med andre, ikke sydd på overlock siden folkehøgskolen i 2003. Eneste jeg savner er en sånn skuff som samler opp rasket :o)
Hva skiller en overlock fra en vanlig maskin?
Elsker Janome! Kjøpte en Singer først, men den skuffet meg veldig og jeg klarte ikke å tråde den... Fikk byttet den inn igjen heldigvis og kjøpte da Janome. Synes at det er viktig å bruke overlock når du lager klær til salgs, det ser proft ut. Har familie i NL som har symaskinbutikk, og der blir Singer ikke solgt mer engang, han sa at modellen jeg har kjøpt her var "gammel" og skuffende...så jeg anbefaler ikke den iallfall.
Da har jeg funnet på nettet hva overlock betyr .O)
Jeg har en helt ny Janome.... og aner ikke om den har overlock! Fikk den av mannen min i presang og har bare sydd et par sømmer. Nå må jeg sette meg ned å prøve den ut og se hva den duger til ,o)
JESS! Den har overlock! :o)))
Berninaen min har også en søm den kaller overlock, men den er ingen overlockmaskin :o) Ganske stor forskjell.
Sikkert veldig stor forskjell! Og hva er egentlig forskjellen Ingrid??
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.