Jeg stilte dette spørsmålet til Torunn i tråden "hurra" Dette fikk jeg til svar: du kan ha så mange i antall som du bare vil, for 2,50
Det betyr om du publiserer ett produkt, men har antallet på 100 stk. så betaler du kun 2,50 :)
Jeg stilte dette spørsmålet til Torunn i tråden "hurra" Dette fikk jeg til svar: du kan ha så mange i antall som du bare vil, for 2,50
Det betyr om du publiserer ett produkt, men har antallet på 100 stk. så betaler du kun 2,50 :)
Ja, det var sånn jeg antok at det skulle være også :) Godt å få det bekreftet!
Interessant at alle som masseproduserer produkter slipper unna lanseringsbebyret.
Hehe, ja det kan du jo si! Jeg antok bare at det ville være ett produkt til 2,50 siden det blir lansert kun en gang.
Har du 100 like og lanserer alle hundre som individuelle produkter er det selvfølgelig en annen ting.
Samtidig har du jo rett :) Man slipper på en måte unna...
Selv om jeg evnt lager 3 røde hjerter vil jeg kun lansere ett om gangen, nettopp fordi jeg ønsker å lansere det på nytt når det blir solgt. Alle er jo heller ikke helt like siden de er laget for hånd, ikke i form.
Det koster på en måte kr 2,50 å ha et nylansert produkt da. Har man 100 like på antallet havner annonsen langt bak i rekkene innen alle de er solgt. Virker som en grei regel syns jeg :) jeg vurderte å hive meg rundt og legge ut masse nå før det koster, men tror faktisk det er mer verdt å vente, også poste litt og litt. Spennende å se hvordan alt dette utarter seg, og om det blir noen merkbar endring i det hele tatt.
Ja, det er jo nettopp en relanseringsavgift. Så får man selv avveie om det er verdt 2,50 å havne fremst i køen igjen når man selger et produkt man har flere av - eller om man vil sette opp antallet på annonsen og skippe relanseringene.
100 produkter i én og samme annonse tar ikke opp noe mer plass på serverene enn ett enkelt produkt i en annonse, så de gjør ikke driften av Epla dyrere.
Vil man syns, så tror jeg ikke det er spesielt lurt å kaste ut en hel haug med varer i den sildestimen som popper inn på sidene her nå om dagen. Det er noe som heter å spare seg til fant... og det tror jeg nok mange er i ferd med å gjøre i disse dager, for det som blir lagt ut er langt bak i rekkene før en får "sukk" for seg... Vil nok tro at det er lurt å holde hodet litt kaldt, og ha is i magen. Selv så har jeg egentlig aldri tenkt meg inn her på Epla, men jeg havnet nå her likevel. Når jeg først gikk til skrittet å åpne butikk her, så må jeg jo betale min del av "kalaset" for å ta del i godene. Men når det er sagt, så har jeg eget domene, og det var en engangsbet. på mellom 50 og hundre kroner. For å "hoste" domenet har jeg plass på webhotell, og der har jeg for øyeblikket både hjemmeside, blogg og lagrer bilder i ett "eget" rom på sikker plass, og det koster meg bare ett parhundre lapper. I ro og mak eksperimenterer jeg litt med nettbutikk også, og når jeg blir klar, fornøyd og skjønner alle finessene i programmet jeg bruker for å lage den, så er planen å "henge" den på hjemmesiden også - for det har jeg mer enn nok plass til. Og nei - det koster ikke mye når du gjør det selv. Ei heller trenger man være datageni for å få det til med det billige programmet jeg har kjøpt. Men uansett - antagelig kommer jeg fortsatt til å være her på Epla om jeg kommer dit hen at jeg er klar for å legge ut min egen butikk også, for her er det ett mangfold som jeg aldri vil oppnå på egen hånd. Dessuten, så til tross for at jeg skriver på norsk,så er majoriteten av mine besøkende fra Usa, Asia og i det hele tatt fra andre steder i verden enn Norge, så for å nå det norske markedet anser jeg Epla som det rette stedet. Epla er norsk liksom. Og for at vi skal kunne bruke Epla uten de store problemene, så er det nødt til å være dyktige ansatte som hele tiden overvåker og sørger for at ting går så knirkefritt som mulig for oss som er så heldige å få muligheten til å benytte oss av dette, og det - koster penger! Derfor tror jeg kanskje vi skal ha litt forståelse for at vi må betale vår bit av kaka, og antagelig kan vi regne med at den ville vært MYE høyere hvis de ikke hadde kommet med den irriterende reklamen. Den har vi nå rundt oss overalt hvor vi beveger oss uansett, og jeg har lært meg til å overse den...
Jeg har aldri ivret etter å ligge øverst. Om jeg ligger bakerst så gjør det meg ingen ting. Jeg relanserer ikke, for det synes jeg ikke er noe vits. Jeg sparer meg ikke til fant, men synes det er greit å få unna litt som ikke har vært publisert før.
Fin butikk du har, Silje! Målet er vel ikke å ligge på toppen hele tiden, men det er jo greit at det man legger ut blir sett av noen da, når man først legger inn noe nytt. Selv så liker jeg å ta en titt på de første sidene av og til for å få ett overblikk over alt det fine og nye som dukker opp. Har sjelden tid til å sette meg ned å gå gjennom side opp og side ned liksom. Selv så lager jeg ting som tar tid, og ofte kan det ta borti ett par uker før jeg har noe nytt å legge ut. Da er de kjedelig at ingen rekker å se dem før de er havnet laaangt bak i"leksa". Det er nå rart med det når man først har lagt ned så mange timer for å lage noe... Forøvrig er det jo flott at de som lager mange like ting, kan slippe unna med ett innleggelsesgebyr. For de som har slike ting, har jo ofte ting i den rimeligere kategorien - og skal man betale 2,5 ekstra for hver av disse, skjønner jeg godt at "vinninga kan gå opp i spinninga". Selv så lager jeg jo stort sett større ting, og da merkes ikke de ekstra kronene så lett. Selv om timelønna ikke er mye å skryte av, så koser jeg meg desto mer.
Klart, men det jeg legger ut nå er gammelt nytt for meg, og spiller ikke noe rolle om de legger seg bak på side 10 når vi kommer til den 15 :) Selvsagt når jeg legger ut nylagde produkter så er det kjedelig å havne langt bak. Nyheter tar jeg etter den 15 :)
Tusen takk Christine! Masse fint hos deg også!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.