Hei alle sammen :) Det så mange som har blogg. Og jeg sitter her nå og lurer... Skal, skal ikke.... Anbefaler dere det? Har dere fått flere tilbakemeldinger / salg på eplabutikkene etter at dere opprettet blogg?
Hei alle sammen :) Det så mange som har blogg. Og jeg sitter her nå og lurer... Skal, skal ikke.... Anbefaler dere det? Har dere fått flere tilbakemeldinger / salg på eplabutikkene etter at dere opprettet blogg?
Skal du ha blogg så må du være aktiv der. Eller du må være aktiv for at folk skal lese den ;) Jeg hadde en blogg fra før, som jeg legger ut litt "reklame" innimellom. Men merker ikke den helt store pågangen derfra for å være ærlig. Par stk kansekj, men....
Ellers er jeg en aktiv blogger, og elsker å lese andre sine blogger. Men da med mer innhold en bare "egenreklame"
Tenker det samme som deg, Karianne. Jeg holder på med en hjemmeside for tiden, hvor det følger med blogg, men jeg tenker i alle fall akkurat nå at den får ligge brakk. I alle fall inntil videre. Tror som missM sier at bloggen bør være ganske så 'levende' hvis det skal ha noe for seg.
Hvis jeg i det hele tatt skal få tid til å lage nye produkter innimellom jobb, private forpliktelser, facebook-oppdatering, epla-oppdatering OG en hjemmeside, så venter jeg til døgnet får flere timer og søvn blir klassifisert som kreftfremkallende:)
Jeg hadde også bestemt meg for ikke å ha blogg, men så sprakk jeg i dag. Jeg håper det blir litt morsomt.
Men som MissM sier, man må nok by på litt mer enn bare egenreklame for sine produkter for å få lesere.
Anbefaler blogg, FB-page og evt annen promotering på det varmeste. Men det kommer ikke av seg selv! Å bygge opp en leserskare tar tid og energi, man må legge igjen små spor hos andre og bli kjent med andre bloggere. Bare egenreklame holder heller ikke, man må nok tilby noe mer, iallefall en slags stemning (jobber med saken selv, lett å bare pøse ut nye produkter også stupe i seng kl 02:30).
Når det er sagt, er en "leserskare" (stor eller liten) gull verdt. Har man mange likes på FB kan et salg gå på 5 minutt. Noen ganger har jeg ikke rukket å lage eplaannonse før noen har sett på bloggen og mailet meg om at de vil kjøpe tingen.
Dette er etter 3 år med aktiv blogging, så man må være tålmodig. Jeg har endel giveaways for å skaffe flere lesere, men slike florerer, så premiene må være gode. Fått 200 ekstra Likes på FB pga min nåværende giveaway, gull gull.
Well, på tide å stupe i seng ;-) 03:19. akk.
Takk for gode svar, kommer nok til å vente litt med å bli blogger. Døgnet må ha flere timer først ;) Hjemmeside hørtes int ut Torild. Hva er adr til din så kan jeg ta en kikk :)
Jeg har blogg og kunne ikke tenke meg livet uten blogg, men den er ikke der for å først og fremst for å fremme salg (det merker jeg lite til), men for å vise frem det jeg lager, delta i konkurranser, være aktiv i bloggverden rett og slett :)
Jeg har hatt blogg i flere år og den handler om mange forskjellige ting i livet mitt, vel egentlig mest om mitt "japanske liv", men det inkluderer jo så mye.... Da jeg begynte med flettingen passet det fint inn, det er jo en japansk teknikk, så derfor blir det endel reklame + stemningsbilder fra dette der også. Jeg har ikke spesielt mange følgere, men får endel treff i døgnet. Jeg ligger på en toppliste over japanske blogger og det kommer mye derfra + mye treff på de instruksjonene jeg legger ut. Salg er det nok tvilsomt om bloggen har generert...
Når det gjelder Facebook, så har jeg fått noen henvendelser om kjøp via siden, men har foreløpig for få "likes" til at det er så mye derfra heller. Blir forresten veldig glad om du liker min Facebookside eller følger bloggen! (Link til siden fra bloggen + fra min butikkfront her inne).
Så blogg eller ikke? Har du interessen og overskuddet - hvorfor ikke?
Fin blogg. Ser at vi bor på samme sted og jeg har nå lagt meg til som følger.
jeg følger deg allerede på facebook krysantemum :) litt vanskelig å se de man liker på den nye fb siden, ikke det samme som på den gamle... prøver å finne en måte å få det fram på, men jeg er ikke et datageni... :P
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.