Starter dere gruppa på Facebook,blir jeg med.
Starter dere gruppa på Facebook,blir jeg med.
Ikke for å være negativ her, men tror ikke en facebookgruppe kommer til å hjelpe noe... Dette er statlig regelverk. Vi så jo reaksjonene på ddl på nett, ingen som brydde seg om det... Nei, skal vi endre meningene hos styresmaktene må det sterkere krutt til enn facebook, som selvsagt kan være en god start...
Enn om vi nøyer oss med ei facebookgruppe der vi oppfordrer posten til å endre de "hersens" portotakstene de kom med på nyåret?
Er enig! Posten tren ein konkurrent!!!
Postens konsernsjef forslår nå å gjøre posten enda dårligere: Link
Samtidig som posten går med et overskudd som vi bare kan drømme om så ønsker han å legge ned de fleste av postkontorene, avvikle postlevering på lørdag, og fjerne rask A-post til fordel for et alternativ med leveringstid på opp til fire dager innenlands.
For i bakvendtland, (posten) der kan alt gå an, der er de like tullete og rare, alle mann...
river meg i håret!
Jeg har også hatt en opplevelse av posten der de påstod at jeg hadde betalt fpor lite i porto. Jeg som så mange andre sender direkte fra mitt lokale postkontor så jeg kunne ikke se at jeg hadde gjordt noe galt. Jeg ringt posten samme dag og forklarte rolig og hyggelig at "jeg tror ikke det er jeg som har gjordt noe galt, men evt postkontoret som jeg sendte pakken fra. Som svar: uff da, da kan du bare se bort fra gebyret, ha en riktig god dag videre:)" Hm... god service for min del.
En annen ting er selvfølgelig hvor mye de tar i porto for en pakke. Det har bare blitt så dyrt. Så ja takk til en konkurrent.
Posten vil la brev ta mye lengre tid på å komme frem, i tillegg til at de vil kutte ut levering av disse på lørdager, på grunn av nedgang i antall sendte brev. Hm. Hva om vi startet en kampanje for å få opp tallene, da..? Facebookgruppen "send et postkort hver torsdag og fredag i hele 2012" Mohahaha..!
Posten gikk jo med milliardoverskudd, hvorfor kutte? Tenk på alle som har posten som lørdagsjobb vedsiden av studier feks? Utrolig toskete. Folk handler jo mer og mer på nettet, skulle heller innført søndagspostbud. Tenk så hyggelig å få noe på søndager og :-D
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.