Dette var trist lesing. Har selv aldri vært borti så til de grader uærlige kunder. KarianneG; det var en god idè å spørre kunden om adresse.
Dette var trist lesing. Har selv aldri vært borti så til de grader uærlige kunder. KarianneG; det var en god idè å spørre kunden om adresse.
Jeg kommer nok til å lage et bedre system på kvitteringer og ordrebekreftelser heretter. Jeg tør ikke gjøre annet enn å få en bekreftelse på adressen, sølv er dyrt for tiden, og da er smykkene mine dyre også, kjedelig om de skulle blitt borte i posten.... Og Hilde: øredobbene jeg kjøpte av deg er så lekre! Kjempe fornøyd :)
Håper det ordner seg for deg, Silje!
Hm. Absolutt tankevekkende. Kjekt dere deler :)
Fint at dere deler dette. Det er lett å ta ting for gitt. Jeg hittil bare støtt på hyggelige folk. Det var godt at de støtte på deg da Silje, siden du har alt på stell. Mye fint i butikken din:)
Uff! Dette var ikke kjekt å lese... Håper det ordner seg for deg Silje! Så bra at du har orden i sakene! En nyttig lærdom for oss alle, men leit at det kan sje i det hele tatt...det krever jo som du nevner litt energi fra kunden å gjennomføre et kjøp på Epla. Er dette noe du kunne diskutere med Epla ledelsen? Birthe
KarianneG, Det var godt å høre du likte øredobbene. Sånne tilbakemeldinger gleder veldig :-)
Bare hyggelig Hilde ! Øredobbene passet så fint sammen med de oxyderte lenkene mine, kommer snart på besøk i butikken din igjen :D
I dag, etter 19 dager, har jeg endelig fått mail fra Pay Pal. Saken er faktisk verre enn det var i utgangspunktet. Denne kjøperen har krevd tilbake beløpet fra et kredittkortselskap! Altså ikke direkte til Pay Pal. Kredittkortselskapet her kontaktet Pay Pal og krevd pengene. Svaret fra Pay Pal i dag er klar, Pay Pal har avvist tilbakeføringskravet, og saken ligger nå hos kredittkortselskapet. Altså det er flere ledd i denne saken! Saken mellom Pay Pal og dette kredittkortselskapet kan ta opptil 75 dager. Ikke nok med varens kostnad + frakt, men jeg har på toppen av dette nå blitt belastet gebyrer.
Pay Pals selgerbeskyttelse gjelder ikke for oss. Det er stort sett kun selgere på Ebay som er omfattet av den.
Paradokset i denne saken er at kjøper er registrert på Epla, og andre selgere kan risikere å bli utsatt for lignende fra vedkommende.
Er dette den nye måten å svindle på? Du bestiller en vare, betaler med kredittkort via Pay Pal, får varen, etter 52 dager krever du pengene tilbake fra kredittkortselskapet.
Dette er jo fryktelig, Silje! Føler med deg her, virkelig..! Det er ikke lett å vite hvordan man best skal beskytte seg mot svindlere, "vanlige" folk er jo ikke utstyrt til å tenke i de baner som de folka der gjør. Skulle i det minste ønske at vi kunne klekke ut en måte å lage en felles navnebase for selgerne her, der navn/årsak til "svartelistingen" av slike kunder kunne komme frem, men hvis vi gjør det havner vi vel bak lås og slå, antagelig. Utrolig frustrerende at det er svindleren som er best beskyttet!!!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.