heisann
Jeg har sett monstrene til Silje og jeg har smilt, for tenk så genialt å ha laget en egen eplabutikk med salg av disse nøkkelringene og smykkene, som er like de vi laget i formingstimene når jeg var i praksis som lærerskolestudent. Silje var først ute på epla og har derfor tatt eierskap til disse..
Jeg har selv en stor produksjon av nøkkelringer som ligner, på panduro får man inspirasjonshefter med fimoleire med lignende figurer, og jeg ser ikke hvordan Silje kan si at andre hermer etter henne når de lager lignende.. Jeg har ikke sett de andre dere snakker om her, så jeg vet ikke om det er laget nøyaktige kopier.. (for det er jeg ikke tilhenger av!!)
Det skal sies at Siljes monstre er kjempefine, at hun har vært smart som har gjort "bisniss" av noe som lages daglig i den norske skolen. Og personlig ser jeg ikke poenget med å legge ut mine nøkkelringer på epla for det er liksom mmonsters greie..
men jeg synes det blir feil å angripe andre for å gjøre det samme, når ikke det er hennes design eller oppfinnelse.=) Folk må få lov å selge det de selv har laget til den prisen de vil og folk må få handle der de vil.
Man må bare etterstrebe å være den som lager de fineste, med den beste kvaliteten og satse på at kundene velger deg!!